نفت در هفته ای که گذشت؛

پیشنهاد قیمت 70 دلاری نفت برای بودجه سال 94/ یکپارچه‌سازی صنعت قیر به منظور توسعه بازارهای صادراتی

پیشنهاد قیمت 70 دلاری برای بودجه سال 94، حذف واسطه‌گران از صنعت قیر به منظور توسعه بازار صادرات، فروش تهاتری نفت با موافقت بانک مرکزی و احیای معاونت برنامه ریزی برای تعیین قیمت خوراک پتروشیمی از مهم ترین خبرهای منتشر شده در صنعت نفت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت یکی از اهرم‌های اقتصادی است که تاثیر زیادی در بودجه کشور دارد. بنابراین توجه به این صنعت می تواند راهگشای تمام مشکلات کلیدی باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: آشفتگی در بازار و وجود واسطه‌گران و دلالان باعث ایجاد رانت در برخی شرکت‌ها شده به طوری که این امر باعث شده از 60 کشور طرف قرارداد هم‌اکنون 30 کشور باقی بماند.

امير کويت از دولت و پارلمان اين کشور نفت‌خيز خليج فارس خواست برای مهار هزينه‌های عمومی در پی کاهش قيمت‌های نفت وارد عمل شوند.
جوادیان با بیان این که هم‌اکنون حفاری پنج حلقه چاه در فاز ١٩ پارس جنوبی تکمیل شده است، گفت: حفاری پنج حلقه چاه دوم و پنج حلقه چاه سوم این فاز به ترتیب یک و سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور با وجود افزایش مصرف بخش خانگی در روزهای گذشته به میانگین ١٣٠ میلیون متر مکعب رسید.

بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران، از افزایش ۲۶.۸ درصدی حوادث وسایل گازسوز و گرمایشی خبرداد و گفت: مرگ خاموش در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته بایستی در این زمینه سطح اطلاح رسانی از نحوه استفاده صحیح از وسایل گازسوز ارتقا یابد.

همزمان با هفته پدافندغیرعامل، مانور پدافند غیرعامل مشترک با هدف شناخت آسیب پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع تهدید در مرکز انتقال نفت خام برگزار شد.

رئیس انجمن صادرکنندگان فراورده‌های نفتی با اشاره به خارج کردن قیر از صادرات غیرنفتی گفت: به دلیل دریافت مالیات از صادرکنندگان قیر این محصول از لیست صادرات غیرنفتی خارج شد، بنابراین تقاضای ما این است که صادرکنندگان قیر از مالیات معاف شوند.

گاز تحويلي به نيروگاههاي کشور تا پايان امسال بر اساس برنامه ريزي انجام شده 10 ميليارد متر مکعب نسبت به مدت مشابه پارسال، افزايش مي يابد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: پیشرفت فیزیکی واحدهای آمونیاک و اوره در فاز سوم در مجموع از ٧٠ درصد گذشته و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این واحد در سال آینده به تولید تجاری می رسد.

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت: در 6 ماه اخیر حجم تجارت ایران با اروپایی ها 10 درصد افزایش یافته بنابراین با رفع تحریم ها بازار قیر متنوع‌تر می شود.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، از قیمت پیشنهادی 70 تا 75 دلاری برای هر بشکه در بودجه سال 1394 خبر داد و گفت: هم اکنون وزارت نفت علاقه‌مند است که فروش نفت با موافقت بانک مرکزی را از طریق معاملات تهاتری انجام دهد .

ميانگين مصرف بنزين کشور در هفته منتهی به اول آبان امسال به بيش از 72 ميليون ليتر افزايش يافت.

معاون وزیر نفت با تاکید بر توجه به منافع بلندمدت صنعت پتروشیمی در تعین نرخ خوراک گفت: تامین پایدار خوراک زمینه ساز حضور سرمایه گذاران در طرحهای توسعه ای این صنعت است.

ربیعی با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی کشور حیاط خلوت هیچ یک از جریان های سیاسی نیست، از توافق با برخی از کشورهای آفریقایی، گرجستان و بلاروس به منظور همکاری مشترک صندوق های بازنشستگی خبر داد.

مروی گفت: تولید قیر نامرغوب قدرت چانه‌زنی را از شرکت‌های معتبر گرفته به طوری که از 60 کشور طرف قرارداد، هم‌اکنون 30 کشور با ایران قرارداد دارند.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: ایران هم‌اکنون به بیش از 61 کشور دنیا صادرات قیر دارد و پیش ‌بینی می‌شود که ظرف شش ماه آینده مقام اول را در بین کشورهای آسیایی به خود اختصاص دهد.

معظمی گفت: کاهش قیمت فعلی نفت در بازارهای جهانی مقطعی و زودگذر است و باید وزارت نفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را برای متنوع‌سازی صادرات افزایش دهند.

ابهجی گفت: از سال 1381 تاکنون 571 پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش تعریف شده است که از این تعداد 121 پروژه توسط مدیریت پژوهش و فناوری این شرکت به سرانجام رسیده و 450 پروژه نیز توسط شرکت های تابعه انجام شده است.

کارکنان عملیاتی دریایی منطقه لاوان در یک عملیات سخت و پیچیده موفق شدند، آتش‌سوزی شناور آکام که در نزدیکی این جزیره دچار سانحه شده بود را مهار نموده و جان 42 نفر از سرنشینان این کشتی را نجات دهند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG از ضرب الاجل شرکت ملی گاز ایران برای پرداخت قبوض جایگاه‌دارن در ظرف یک هفته خبر داد و گفت: تا زمانی که سامانه هوشمند سوخت در جایگاهها نصب نشود امکان پرداخت ضرب الاجل توسط جایگاه‌داران امکانپذیر نیست.

مدیر عامل شرکت آرکا خطوط لوله نفت و گاز از عملیاتی شدن توپک هوشمند برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این توپک بصورت عملیاتی در مناطق نفت مرکزی با موفقیت تست شد.

معاون وزیر در امور پتروشیمی با بیان اینکه با احیای سازمان معاونت برنامه‌ریزی توسعه این صنعت محقق می شود گفت: قیمت خوراک گاز با نرخ 13 سنت عدد منطقی است .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار