قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز؛

کیوی صادر می‌شود/ موانع گمرکی باید برطرف شود

بیابانی گفت: محصول کیوی در حال حاضر صادر می‌شود و برای صادرات سایر مرکبات یا میوه‌های دیگر باید گمرکی هر دو کشور حل شود تا صادرات به راحتی صورت گیرد.

 عنایت الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مرکبات چون پرتقال، لیمو، لیمو شیرین و سایر محصولات از این نوع در ۷ استان کشور تولید می‌شود و خسارت برف سنگین سال گذشته در غرب مازندران و شرق گلستان به معنای اینکه با کمبود در داخل روبرو می‌شویم نیست، بلکه نیازمند برنامه ریزی برای صادرات است.  
 
وی در ادامه افزود: در بخش چای نیز متاسفانه به دلیل تغییر کاربری اراضی این محصول به باغات غیر مثمر و کاهش میزان تولید چای خشک از ۷۰ به ۳۰ هزار تن نیازمند سرمایه گذاری دوباره برای احیای این باغات و از سرگیری صادرات است.  
 
بیابانی با اشاره به اینکه برای احیای دوباره باغات چای در کشور تمهیداتی از سوی دولت اندیشیده شده، تصریح کرد: برای خرید تضمینی این محصول نیز باید رویکرد تغییر کند تا ما شاهد ورود چای‌های بی‌کیفیت و با رنگ اسانس خارجی به داخل نباشیم تا انگیزه تولید در چایکاران افزایش یابد.  
 
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی چای جوابگوی هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری را نمی‌دهد و همچنین با توجه به خشکسالی‌های پیش آمده باید تغییری در خرید این محصول از سال دیگر صورت بگیرد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: محصول ، صادر ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار