گزارش/

دریافت وام با "فاکتور صوری" در بانک‌ها

یکی از شروط دریافت وام از بانک ها وجود فاکتور خرید است اما همین موضوع به دغدغه‌ای برای بانکداری بدون ربا تبدیل شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اغلب هنگامی که برای دریافت وام به هر یک از بانکها مراجعه می‌کنیم یکی از شروط برای دریافت تسهیلات وجود فاکتور خرید است.

اما متاسفانه در مواقعی دیده شده متقاضیانی که فاکتوری برای ارائه نداشته‌اند مجبور به تهیه و ارائه نسخه‌ صوری آن شده‌اند فقط به این دلیل که بتوانند مبلغ مورد نیاز خود را تحت عنوان وام خرید کالا یا خودرو دریافت کنند.

در همین خصوص مدیر عامل موسسه اعتباری عسگریه به باشگاه خبرنگاران گفت: علاوه بر مردم کارمندان بانک هم باید در خصوص صدور و دریافت فاکتورهای صوری احتیاط لازم را داشته باشند تا از این امر مهم برای استفاده در هر یک از عقود بانکی جلوگیری شود.

وی افزود: مطمئنا اگر از اینگونه خطاها و اشتباهات جلوگیری نشود زمینه‌ساز اقدامات غلط بعدی خواهد شد و در نتیجه به فرهنگ‌سازی غلطی تبدیل خواهد شد که دیگر جلوگیری از آن بسیار سخت و پیچیده شد.

عقد مرابحه راهی برای جلوگیری از ارائه فاکتور صوری

هم چنین عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نظر متفاوتی نسبت به این موضوع داشت و گفت: بحث استفاده از فاکتورهای صوری اقدامی بود که متاسفانه در گذشته صورت می گرفت.

وی افزود: اما بانک مرکزی برای خروج از این موضوع عقد مرابحه را ایجاد و ارائه کرد که یک عقد سهل بیعی است و به قولی آچار فرانسه عقود بانکی است.

رضایی اظهار داشت: همه مشتریان می‌توانند از این عقد استفاده کنند و دیگر نیاز به تهیه و ارائه فاکتور صوری برای دریافت تسهیلات نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار