بدنبال بحران اقتصادی؛

تشدید شرايط اقتصادی منفی در جنوب ایتالیا / بیکاری در این منطقه افزایش یافته است

بحران اقتصادی موجب از دست رفتن بيش از 120 هزار فرصت شغلی درجنوب ايتاليا و کاهش تولید ناخالص داخلی در اين منطقه از کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه پالرمو، از زمان شروع سال 2014 ميلادي 120 هزار فرصت شغلي در جزيره سيسيل ايتاليا از دست رفته است. توليد ناخالص داخلي اين جزيره نيز منفي بوده است.

اين روزنامه نوشت، اگر چه اميدهايي براي احياء اقتصادي،‌ در ديگر مناطق ايتاليا وجود دارد، اما شرايط در جنوب و در جزيره سيسيل، در حال بدتر شدن بوده و حتي در دراز مدت نيز اميدي براي پايان يافتن بحران وجود ندارد.

در همين زمينه، يک مسئول ايتاليايي اعلام کرده است، جنوب ايتاليا در شرايط سختي قرار دارد. اگرچه توليد ناخالص داخلي در سال 2014 و در مقايسه با سال 2013 ميلادي،‌ بهبود يافته است، اما ميزان توليد منفي خواهد بود.

بر اساس پيش بيني ها ، در سال 2015 ميلادي توليد ناخالص داخلي در جنوب ايتاليا اندکي افزايش خواهد يافت،‌ اما اين ميزان از افزايش،‌ بسيار اندک خواهد بود.

 از سال 2007 ميلادي تاکنون نيز 15 درصد از توليدات در جنوب ايتاليا از بين رفته است. يعني بيش از دو برابر ديگر مناطق ايتن کشور.

ميزان بيکاري جوانان ساکن در اين منطقه از ايتاليا نيز به 58 درصد افزايش يافته است. يعني 10  درصد بيشتر از ميزان متوسط ديگر مناطق ايتاليا.

ميزان مصرف خانوارهاي ساکن در جنوب ايتاليا نيز به طور قابل توجهي کاهش يافته و به کم ترين ميزان خود در بيست سال اخير رسيده است.

ميزان صادرات فرآورده هاي نفتي در سال 2014 و در مقايسه  با سال 2013 ميلادي، 10درصد کاهش يافته و ميزان صادرات غير نفتي در مقايسه با پارسال، ثابت باقي مانده است.

در مجموع،‌ شرايط براي شرکت ها نيز منفي بوده و کاهش تعداد آنها بر اشتغال نيز تاثير گذار بوده که حتي در کم تر از 15 سال نيز قابل جبران نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار