مراسم آیینی طشت‌گذاری در مساجد منطقه 19 برگزار می‌شود

مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 19، از برگزاری مراسم آیینی طشت‌گذاری در مساجد این منطقه خبر داد.

 مجتبی نجاتی مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 19 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: برگزاری مراسم آیینی طشت‌گذاری در مساجد محلات 13 گانه منطقه 19 همزمان با ماه محرم در دستور کار اداره فرهنگی شهرداری این منطقه قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با دهه اول محرم در مساجد و محلات 13 گانه منطقه 19 به منظور گسترش فرهنگی آیینی و مذهبی طشت‌گذاری در این منطقه در دست اجرا است.

نجاتی اظهار داشت: در این طرح مراسم آیینی و مذهبی طشت‌گذاری در مساجد و محلات 13 گانه منطقه 19 با حضور تکایا و هیأت‌های مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری، روضه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی مذهبی در مساجد و محلات 13 گانه منطقه 19 در دست اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: برگزاری مراسم آیینی و مذهبی طشت‌گذاری در مساجد و محلات 13 گانه منطقه 19، حرکت تکایا و هیأت‌های مذهبی، برگزاری مراسم عزاداری، سینه‌زنی، زنجیرزنی، روضه‌خوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی مذهبی، گرمیداشت شهدا و اسرای کربلا و بزرگداشت حضرت ابوالفضل (ع) از اقدامات اجرایی این طرح است.

نجاتی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی، حرکت تکایا، دسته‌ها و هیأت‌های مذهبی، تعزیه‌خوانی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، توزیع اقلام آموزشی و پکیج‌های آموزشی و فرهنگی، توزیع وسایل مورد نیاز تکایا و هیأت‌های مذهبی از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 19 است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: طشت گذاری ، مساجد ، تکایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار