هفته سیزدهم لیگ برتر؛

صدر جدول آبی می‌شود؟/ نارنجی پوشان به دنبال عبور از ریل راه آهن

هفته سیزدهم لیگ برتر امروز با انجام 6 دیدار به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین آنها استقلال به مصاف صبای قم می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پرونده بازیهای هفته سیزدهم لیگ برتر روز جمعه 9 آبان ماه با انجام 6 دیدار بسته می‌شود، در مهمترین این بازیها تیم استقلال پذیرای تیم صبای قم است.

** استقلال تهران- صبای قم؛ صدر جدول آبی پوش می‌شود؟

تیم فوتبال استقلال تهران روز جمعه 9 آبان ماه ساعت 16:35 در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال صبای قم است.

اگر آبی‌پوشان بتوانند این بازی را ببرند و تراکتورسازی هم در دربی تبریز شکست بخورد آن وقت صدر نشین لیگ برتر می‌شوند. به هر حال امیر قلعه نویی برای رسیدن به تیمش به صدر باید تیم صمد مرفاوی دستیار سابقش را شکست دهد. مرفاوی برای آنالیز تیم سابقش استقلال به ورزشگاه آزادی رفت و بازی استقلال مقابل پارسه در جام حذفی را مشاهده کرد و اطلاعات فنی از این بازی به دست آورد. اگر مرفاوی بتواند از استقلال امتیاز بگیرد مانع از صدر نشینی تیم سابقش خواهد شد اما کار دشواری دارد زیرا بازیکنانش به اندازه سوژه‌های مطرح استقلال تجربه ندارند.

امیر قلعه نویی بعد از پیروزی تیمش مقابل پارسه در جام حذفی از خط دفاع و اکثر بازیکنانش انتقاد کرد. ضمن اینکه آندرانیک تیموریان مصاحبه تندی بر علیه مدیران باشگاه استقلال انجام داد و این موضوع حاشیه‌های جدیدی برای استقلال به وجود آورد. با این حال جاسم کرار ستارۀ بی چون و چرای استقلال در هفته‌های اخیر بوده است. آبی‌پوشان برای شکست صبا انگیزه‌های زیادی دارند ولی بازیکنان صبا هم می‌خواهند خودی نشان دهند. غلامحسین بادامکی به دلیل محرومیت نمی‌تواند تیم صبا را در این بازی همراهی کند.

** گسترش فوتبال تبریز- تراکتور سازی تبریز؛ دربی تبریزی‌ها

تیم فوتبال گسترش تبریز در دربی تبریز روز جمعه ساعت 16:50 در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف همشهری‌اش تراکتورسازی تبریز می‌رود.

فراز کمالوند سرمربی جدید گسترش فولاد تبریز تا الان نتوانسته در لیگ برتر بردی کسب کند و اکنون در شرایط سختی قرار گرفته است چرا که باید در دربی تبریز مقابل تیم سابقش تراکتورسازی نخستین بردش را کسب کند. اتفاقی که خودش هم می‌داند اگر محال نباشد بسیار سخت است زیرا سرخپوشان تبریزی نمی‌خواهند در شهرشان صدر جدول را از دست بدهند به همین دلیل با تمام تومان به مصاف گسترشیها می‌روند تا با یک برد خیالشان از تداوم صدر نشینی راحت باشد. اگر گسترشی ها در این بازی بازنده شوند آن وقت مدیران این تیم افسوس جدایی تارتار را خواهند خورد چرا که تارتار در این فصل 2 پیروزی برای تیم گسترش به ارمغان آورد. محمد امین درویشی به علت محرومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

** سپاهان – استقلال خوزستان

زرد پوشان اصفهانی روز جمعه ساعت 16:40 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میزبان تیم فوتبال استقلال خوزستان هستند.

تیم سپاهان قصد دارد با پیروزی مقابل استقلال خوزستان همچنان در کورس قهرمانی بماند. زرد پوشان اصفهانی در این دیدار شجاع خلیل زاده را در اختیار نخواهند داشت چرا که این مدافع کارت معافیتش باطل شده است.

در آن سوی میدان تیم استقلال خوزستان با هدایت عبداله ویسی برای رسیدن به رتبه‌ای بهتر از یازدهم تلاش می‌کند. به هر حال بعید است که استقلال خوزستان بتواند در اصفهان سه امتیاز بگیرد اما یک امتیاز هم از تیم پرستاره سپاهان گرفتن یک برد برای تیم عبداله ویسی محسوب می‌شود. کولی بالی ، کاردوست و طیبی به دلیل محرومیت نمی‌توانند تیم استقلال خوزستان را در این بازی  همراهی کنند. در آن سوی میدان احسان حاج صفی، محمدرضا خلعتبری غایبان بزرگ این بازی هستند.

** پدیده خراسان- نفت تهران؛ تقابل مرزبان و منصوریان

تیم فوتبال پدیده خراسان روز جمعه ساعت 16:35 در ورزشگاه تختی پذیرای تیم فوتبال نفت تهران است.

شاگردان منصوریان با 18 امتیاز در رده هفتم  جدول هستند و یک پله بالاتر از پدیده قرار گرفتند. تیم نفت این هفته حاشیه‌های زیادی داشت و بازیکنان این تیم به خاطر بی‌پولی دست به اعتصاب زدند تا بتوانند بخشی از مطالباتشان را بگیرند اما پدیده تیم بی‌حاشیه است و حداقل از نظر مالی مشکلی ندارد. جدال تاکتیکی علیرضا مرزبان و علیرضا منصوریان در این بازی دیدنی خواهد بود. محمد رضا ناصحی و ایگور پرامکیچ بازیکنان پدیده محرومان این بازی هستند.

** سایپا – راه‌آهن؛ نارنجی پوشان به دنبال عبور از ریل راه آهن

نارنجی پوشان سایپا روز جمعه ساعت 16:40 در ورزشگاه انقلاب کرج پذیرای تیم فوتبال راه آهن هستند.

هر دو تیم در جام حذفی از گردونه این رقابتها کنار رفته‌اند، بر این اساس از این به بعد تمام تمرکزشان را روی بازیهای لیگ برتر می‌گذارند. تیم سایپا در رده پنجم است و شرایط مناسبی دارد اما تیم راه آهن در جایگاه دوازدهم قرار دادر و برای فرار از انتهای جدول تلاش می کند. مجید جلالی در سوگ پدرش عزادار است و شاید در این بازی هم روی نیمکت تیمش حاضر شود. اگر شاگردان جلالی در این بازی پیروز شوند شانس حضور در رده سوم هم پیدا می‌کنند و تیم راه آهن در صورت باخت شرایطش در جدول سخت می‌شود. بنابر این حمید استیلی و شاگردانش تلاش می‌کند تا در کرج امتیاز بگیرند.
محمد غلامی و احمد رضا عابدزاده مربی راه‌آهن به علت محرومیت نمی‌توانند در این بازی  حضور داشته باشند.

** نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن؛ شام آخر گل محمدی سرو می‌شود؟!

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان روز جمعه ساعت 16:50 در ورزشگاه بهنام محمدی به مصاف تیم فوتبال ذوب‌آهن خواهد رفت.

یحیی گل محمدی که یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید است تا الان نتوانسته با تیم ذوب‌آهن انتظارات را برآورده کند. شاید اگر تیمش مقابل نفت شکست بخورد در آن صورت از ذوب آهن جدا شود و به تیم ملی امید برود!

در آن سوی میدان بهروز مکوندی هم با اتکا به حمایت تماشاگرانش می‌خواهد یک برد دیگر به دست آودر تا شاید نفت از انتهای جدول جدا شود به هر حال گل محمدی می‌داند تیمش بازی سختی مقابل نفتی‌ها در مسجد سلیمان خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار