مصر یکی از گروه‌های سیاسی طرفدار محمد مرسی را ممنوع الفعالیت اعلام کرد

"ابراهیم محلب"، نخست وزیر مصر در دستوری یکی از گروه‌های سیاسی طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور را ممنوع الفعالیت اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مصر روز پنجشنبه یکی از گروه‌های سیاسی طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور را ممنوع الفعالیت اعلام کرد. 

"ابراهیم محلب"، نخست وزیر مصر در دستوری، گروه موسوم به "ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا" و شاخه سیاسی آن به اسم حزب استقلال را منحل اعلام کرد. تاکنون مسئولان این گروه درباره این مسئله اظهارنظری نکرده‌اند. 

این گروه به دنبال بازگردان مجدد مرسی از اعضای ارشد حزب اخوان‌المسلمین به راس قدرت بود. مصر سال قبل گروه اخوان‌المسلمین را ممنوع و شاخه سیاسی آن به اسم حزب آزادی و عدالت را در ماه اوت منحل کرده‌بود. 

این ائتلاف که در آن، طرفداران اخوان‌المسلمین و سایر گروه‌های سیاسی اسلام‌گرا حضور داشتند بعد از آن ایجاد شد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی که در آن زمان، فرمانده ارتش بود مرسی را از قدرت برکنار کرد.
 
مقامات مصر از آن تاریخ تاکنون، اخوان‌المسلمین را هدف سرکوب خود قرار داده و آن را به عنوان یک گروه تروریستی طبقه بندی کرده‌اند. صدها نفر از طرفداران این گروه در  حملات نیروهای امنیتی کشته شده و هزاران نفر نیز زندانی شده‌اند. 

این ائتلاف طرفدار مرسی در پی سرکوب‌های خونین ماه اوت سال قبل، برگزاری تظاهرات سراسری را خواستار شد ولی نتوانست حمایت گسترده مردم را در خیابان‌ها به دست آورد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، محلب ، سیاسی ، کودتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار