میزان اعتماد امریکایی ها به اوباما به زیر 40 درصد رسید

طبق تازه‌ترین نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و واشنگتن‌پست ، ۶۲ درصد مردم آمریکا به دولت خود برای اداره صحیح امور اعتماد ندارند.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، در حالیکه یک هفته تا برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا زمان باقی مانده است، 6 نفر از هر 10 رأی‌دهنده احتمالی آمریکا یا همان 62 درصد، می‌گویند به دولت فدرال آمریکا برای انجام صحیح امور اعتماد ندارند.

نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز/واشنگتن‌پست که روز سه‌شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که جمهوری‌خواهان از 42 درصد از حمایت رأی‌دهندگان احتمالی برخوردارند و دموکرات‌ها از 37 درصد حمایت‌ رأ‌ی‌دهندگان برخوردارند و شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که جمهوری‌خواهان در رویارویی با موضوعات مهمی که کشورشان با آن روبرو است، عملکرد بهتری دارند.

طبق این نظرسنجی، جمهوری خواهان در انتخابات میاندوره‌ای کنگره، در بین طرفداران احزاب مستقل با اختلاف 17 درصدی از دموکرات‌ها پیش هستند.

نظرسنجی مذکور حاکی از آن است که دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره در بین طرفداران احزابشان از حمایت خوبی برخوردار هستند به طوریکه 92 درصد از دموکرات‌ها و 96 درصد از جمهوری‌خواهان در صدد هستند در انتخابات میاندوره‌ای از حزب خود در کنگره حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از 7 نفر از هر 10 رأی‌دهنده احتمالی، یا همان 72 درصد، می‌گویند که اقتصاد کشور آمریکا زیر حد متوسط یا در وضعیت ضعیفی قرار دارد.

82 درصد از آنهایی که در صدد هستند تا در انتخابات میاندوره‌ای کنگره به نفع دموکرات‌ها رأی‌ دهند، اقتصاد آمریکا را مثبت ارزیابی کرده‌اند و تنها 14درصد از آنهایی که قصد داشتند به جمهوری‌خواهان رأی‌ دهند، اقتصاد آمریکا را مثبت ارزیابی کردند.

طبق این گزارش، 55 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر این باورند که اوباما مسائل اقتصادی را به خوبی مدیریت نمی‌کند و 45 درصد از آنها به شدت از عملکرد اوباما در امور اقتصادی بسیار ناراضی هستند.

بیش از دو سوم از رأی دهندگان احتمالی می‌گویند که اقتصاد کشورشان راکد یا رو به وخامت است. 31 درصد از رأی‌دهندگان واجد شرایط که هفته آینده در انتخابات شرکت می‌کنند، می‌گویند که در انتخابات در مخالفت و در نه در حمایت از اوباما رأی می‌دهند و 16 درصد از آنها اعلام کردند که در انتخابات به نفع اوباما رأی می‌دهند.

بر اساس این گزارش، تنها 43 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد اوباما را به صورت کلی مورد تأیید قرار می‌دهند و 7 نفر از هر 10 رأی‌ دهنده احتمالی می‌گویند که کشورشان در مسیر اشتباهی قرار دهد و 25 درصد از آنها رأی‌دهندگانی هستند که به سمت دموکرات‌ها گرایش دارند و 65 درصد از آنها نیز رأ‌ی‌دهندگانی هستند که به سمت جمهوری‌خواهان گرایش دارند.

این نظرسنجی در تاریخ بین 23 تا 26 اکتبر در بین یکهزار و 204 فرد بزرگسال آمریکایی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.