در کنفرانس خبری در پنتاگون؛

چاک هیگل: پیروزی های نظامی بر داعش ؛ اولین قدم در راه مبارزه علیه این گروه تروریستی است

چاک هیگل تاکید کرد،اقدامات نظامی علیه داعش ، تنها یک بخش از راهبرد جامع مبارزه با تروریسم است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان بی سی ؛ چاک هیگل در نشست خبری مشترک با ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره ی نبرد با داعش گفت: صحبت های من درباره ی نبرد علیه داعش و کمک های وزارت دفاع آمریکا برای متوقف کردن ابولا است.
وی گفت: می خواهم در شروع کنفرانس خبری خود به انتقال مسئولیت دو پایگاه لیترنک و باستیون در افغانستان اشاره کنم که اواخر هفته ی گذشته مسئولیت آنها از نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان(ایساف) به نیروی امنیت ملی افغانستان واگذار شده بود. این واگذاری اهمیت زیادی دارد. من می خواهم به طور خاص از تفنگداران آمریکایی تشکر کنم که سالها در این زمینه کمک کردند. من از همه ی نیروهای ما که در افغانستان خدمت کردند و هنوز هم خدمت می کنند و از شرکای ما در ایساف تشکر می کنم. من به طور خاص از نیروهای امنیت ملی افغانستان تشکر می کنم چون آنها همچنان پیشرفت بسیار مهمی در دفاع از کشورشان بدست آورده اند.
وی افزود: همانطور که می دانید من هفته ی گذشته با وزیر دفاع جدید عراق گفتگو کردم ، ما درباره ی آمادگی های نیروهای عراقی برای تهاجم علیه داعش صحبت کردیم. ما در یک هفته ی گذشته شاهد بودیم که نیروهای عراقی و کرد نبرد و تهاجم علیه داعش را آغاز کردند. آنان هم درشمال و هم در مرکز عراق دستاوردهایی داشتند. پیشرفت اولیه ی این نیروها دلگرم کننده است اما این دستاوردها فقط گام های نخست هستند. من می گویم گام های نخست چون راهی طولانی و دشوار و چند ساله برای نیروهای محلی عراقی علیه داعش در پیش خواهد بود، البته آمریکا و شرکای ائتلافی ما از این نیروها حمایت خواهند کرد. فردا قرار است لشکر یکم پیاده نظام ، فرماندهی در بغداد را برعهده گیرد. این لشکر همه ی نیروهای آمریکایی در عراق را هماهنگ خواهد کرد اما کارزار نظامی ما تنها بخشی از راهبرد جامع و گسترده ی لازم برای شکست دادن داعش است. قطع کردن منابع و تامین مالی و خطوط تدارکاتی داعش و سلب مشروعیت از ایدئولوژی قاتلانه ی داعش به اندازه ی تلاش های حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای ایجاد یک دولت فراگیر که بتواند اعتماد مردم عراق را بدست آورد، اهمیت دارد.
وی در ادامه درباره ی تلاش های دولت آمریکا برای مقابله بیماری ابولا صحبت کرد و گفت مقامات فدرال و ایالتی در آمریکا همچنان کار می کنند تا مانع از ابتلای افراد بیشتر در آمریکا به بیماری ابولا شوند.
وی گفت: وزارت دفاع آمریکا همچنان متمرکز بر کمک به مهار این بیماری است. تاکنون در غرب آفریقا بیش از سیزده هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند و حدود پنج هزار نفر براثر آن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
حتما عامل این پیروزی ها هم شما آمریکائی های پست فطرت بودید و ائتلاف پلیدتان .
آخرین اخبار