آمريکا مشاور نظامی به الانبار می‌فرستد/ نروژ 120 نظامی به عراق اعزام می‌کند

وزارت دفاع آمریکا (‌ پنتاگون ) اعلام کرد در صورتی که بغداد برای قبایل سنی استان الانبار در غرب به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش سلاح تهیه کند مشاور نظامی به این استان می فرستد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، داعش از ابتدای سال در استان الانبار حضور دارد و از ماه ژوئن مناطق جدیدی را در این استان تصرف کرده است. این گروه، 46 عضو یک قبیله سنی را که علیه آنها سلاح به دست گرفته بودند اعدام کرد.

واشنگتن صدها مشاور نظامی را برای حمایت از نیروهای عراقی اعزام کرده اما هنوز در این استان مشاوری مستقر نکرده است.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا در واشنگتن در کنفرانسی خبری گفت: در استان الانبار نیروهای ویژه عراق در موضع خوبی قرار ندارند و آنها نمی توانند پاسخگوی درخواست کمک قبایل سنی باشند .

دمپسی افزود: بنابراین گسترش ماموریت (آمریکایی ها) آموزش، مشاوره و کمک به الانبار به شرطی که دولت عراق سلاح در اختیار این قبایل بگذارد ضروری است . 

*** نروژ 120 نظامی به عراق اعزام می‌کند
دولت نروژ هم اعلام کرد 120 سرباز به عراق برای مشارکت در آموزش نیروهای عراقی در مبارزه با تکفیری های داعش می فرستد.

ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ در کنفرانسی خبری گفت: در عراق نظامیان نروژی در درگیری ها شرکت نخواهند کرد. در مبارزه با دولت اسلامی (داعش) امکانات نظامی به اندازه دیپلماتیک و بشر دوستانه مهم است .

اینی اریسکن سوئریدی، وزیر دفاع نروژ اعلام کرد نیمی از نظامیان این کشور در بغداد در نقش مشاور و حمایت به نیروهای امنیتی عراق کمک می کنند و نیمی دیگر در اربیل، مرکز منطقه خود مختار کردستان عراق در یک مرکز آموزشی مستقر خواهند بود.

این نیروها قرار است به مدت یک سال در عراق حضور داشته باشند و این مدت قابل تمدید است.

تاریخ ورود این گروه هنوز اعلام نشده است.

نروژ به علاوه پیشنهاد کرد 75 نیروی ویژه این کشور سال 2015 در ماموریت افغانستان مشارکت داشته باشند.



انتهای پیام./
برچسب ها: نروژ ، عراق ، نیرو ، نظامی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار