"حسن حج‌گذار" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"سکه" نگاهی به سبک زندگی و ازدواج است/ "سکه" فیلم فارسی نیست

فیلم سینمایی "سکه" با بازی عمادا طالب‌زاده در جشنواره سی و سوم می‌درخشد.

"حسن حج‌گذار" کارگردان فیلم سینمایی "سکه" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص این اثر گفت: فیلم سینمایی "سکه" قرار بود سال گذشته با یک نگاه و رویکرد دیگری ساخته شود که با نگاه و نظر من هماهنگ نبود.  بنابراین با تغییر تهیه کننده تصمیم گرفتیم امسال "سکه" را با نگاهی به سبک زندگی و رویکرد اجتماعی و شاید نگاه خاص به مقوله ازدواج بسازیم. 

وی درخصوص قصه این اثر عنوان کرد: "سکه" روایت چند جوان صادق، شفاف و عجیب و غریب است که در جنوب شهر ساکن هستند و به دلایل غیرموجه از کارخانه اخراج می‌شوند وتصمیم به گرفتن حق خود و یا انتقام می‌گیرند.
 
وی افزود: این جوان هنگام گرفتن حقشان اتفاقاتی را رغم می‌زنند که منجر به دو ازدواج عجیب و غریب می‌شود. 

این کارگردان تصریح کرد: این اثر رگه‌های طنز دارد ولی طنز ما طنز قهقهه نیست بلکه طنز تبسم است.  
"حج‌گذار" اظهار داشت: کار در مرحله آخر فیلمبرداری به سر می‌برد و خود من نیز با کار خوب تدوینگران از فیلم راضی هستم چون تا رضایت ندهم دست از ضبط پلان بر نمی‌دارم.  
 
وی بیان کرد: تلاش کردیم کار خوبی بسازیم، طبق نگاه حرفه‌ای در سینما آموختیم که با بودجه کم و بدون هیچ حمایتی فیلم خوب بسازیم. 

وی در این باره ادامه داد: برای ساخت این اثر دولت حمایت نکرده و تنها بخش خصوصی مثل همیشه دوش به دوش هم در ساخت این اثر کمک کرده است.  
 
وی درخصوص جایگاه این اثر در جشنواره سی و سوم اظهار داشت: شاید الان نتوانم درباره جایگاه این اثر در جشنواره اظهار نظر کنم ولی مطمئنم که "سکه"جزء آثار خوب خواهد بود. 

"حج‌گذار" بیان کرد: ما در این فیلم با یک رویکرد جدید در اجرا و محتوا به سراغ "عماد طالب‌زاده" خواننده جوان رفتیم و او را با خود همراه کردیم.
 
وی درخصوص نقش "عماد طالب‌زاده" تصریح کرد: "عماد" در نقش خود بازی می‌کند البته نه اینکه خواننده باشد بلکه به لحاظ فیس، صدا و شخصیت، نقش یک جوان متمول شمال شهری خوش تیپ و خوش صحبت را ایفا می‌کند که به واقع دوستدار و خاطرخواه دختری از جنوب شهر شده البته این اثر به هیچ وجه فیلم فارسی نیست.
 
وی درخصوص انتخاب "عماد طالب‌زاده" برای بازی در این اثر عنوان کرد: "عماد" چهره محبوبی است و نگاه من این است که اگر از بین چهره‌های محبوب فرهنگی مثل ورزشی، موسیقی و شخصیت‌های خوبی  را انتخاب کنیم آنها می‌توانند آینده‌ خوبی در سینما داشته باشند.  
 
وی ادامه داد: گاهی عکس‌العمل‌هایی نسبت به این انتخاب‌ها وجود دارد ولی همه باید با کمک همدیگر این سینما را پابرجا نگه داریم و روی افراد عکس‌العمل نداشته باشیم.  
به هرحال حتما منتظر فیلم "سکه" با بازی "عماد طالب‌زاده" باشید.
 
وی خاطر نشان کرد: "عماد طالب‌زاده"، شهران قائدی، رضا رویگری، پور اندخت مهین و دیگر دوستان در این اثر ایفای نقش می‌کنند و با گروه خوبی که داریم امیدوارم فیلم خوب و قابل درخششی خواهیم ساخت.  
 
گفتنی است "سکه" به کارگردانی "حسن حج‌گذار" مراحل فیلمبرداری خود را به پایان برده است. 


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: سکه ، سینما ، فیلم ، حج گذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار