رئیس بیمارستان فوق تخصصی امیراعلم:

تخت خالی جراحی، مشکل جدی بیمارستان است

توکلی گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت از تاریخ 15 اردیبهشت این مرکز هم گام به گام تمام مراحل را پیش رفته ولی با توجه به مرکزیت این بیمارستان به عنوان مرکز درمانی مهم، با کمبود فضا و تخت مواجه هستیم.

دکتر حسن توکلی، رئیس بیمارستان امیراعلم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با اجرای مرحله جدید تغیرات کتاب ارزشگذاری نسبی، اشکالاتی در برنامه های کامپیوتری بیمارستان وجود داشت که در حال حاضر رفع شده و سیستم HIS کامپیوتری کتاب ارزشگذاری در حال انجام است.

وی ادامه داد: میزان پرداختی از جیب مردم که با شروع طرح تحول به 10 درصد کاهش پیدا کرده بود، با اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی که از تاریخ اول مهر ماه انجام گرفت، درصد پرداختی از 10 درصد به 6 درصد کاهش یافت، هر چند این اتفاق برای مردم و بیماران بسیار خوب است ولی در مقابل مشکلاتی را برای تمام مراکز درمانی ریفرال از جمله بیمارستان امیراعلم ایجاد کرده است.

دکتر توکلی در ادامه گفت: حجم بالای بیمار موجب تغییر در نوبت دهی ها حتی برای اعمال جراحی شده است و در حال حاضر کمبود جدی تخت خالی جراحی داریم و ضریب اشغال این مرکز بالای 87 درصد است و این یعنی تمام تخت های این مرکز همیشه پر است.

وی در خصوص پیشرفت هتلینگ گفت: بازسازی های کلی نظیر بازسازی بخش‌های ICU,CCU و بستری انجام گرفته، همچنین اقداماتی مثل اصلاح سرویس و رنگ زدن قسمت‌های مختلف بیمارستان انجام گرفته است بعضی خریدها مانند خرید تخت، برانکارد و تلویزیون به صورت کلی توسط خود وزارت بهداشت انجام گرفته که بعد از تخصیص به بیمارستانها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار