ویزیت و معاینه کوچک‌ترین مرد دنیا توسط وزیر بهداشت + فیلم

کوچک‌ترین مرد دنیا به وزارت بهداشت آمد و درخواست کمک‌های درمانی برای بیماری‌هایش داشت و این در حالی است که وی تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کوچکترین مرد دنیا که 49 سال سن دارد و به خاطر شرایط فیزیکی‌اش کمتر پزشکی حاضر به کمک و درمان او می‌شود، توسط وزیر بهداشت مورد ویزیت‌ و معاینه قرار گرفت. 
 
هر چند این مرد کوچک یکی از چشمانش را از دست داده است ولی دکتر هاشمی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اگر زودتر‌ از این مراجعه نمی‌کرد، دید چشم دیگرش را از دست می‌داد. 
 
وزیر بهداشت به کوچکترین‌مرد دنیا قول درمان و بهبود دید چشم دیگرش را داد. 
 
کوچکترین مرد دنیا علاوه بر مشکل چشم از بیماری‌های دیگری چون، سنگ کلیه، مشکلات عدیده‌ دهان و دندان و پا درد شدید که راه رفتن را برایش مشکل ساز کرده، رنج می‌برد. 
 
وزیر بهداشت در زمان معاینه وی از تشکیل یک تیم درمانی متشکل از متخصصین مختلف برای درمان کوچکترین مرد دنیا خبر داد و گفت: معاون وزیر از اورولوژیست‌های به نام کشور است و کوچکترین مرد دنیا را از نظر کلیه‌ها مورد معاینه و درمان قرار می‌دهد ضمن اینکه برای درمان سایر مشکلات جسمی‌اش به بهترین متخصصان ارجاع داده می‌شود. 
 
کوچکترین مرد دنیا بابت ویزیتش توسط وزیر بهداشت بسیار تشکر کرد و گفت: برای اولین بار است که یک مقام مسئول را از نزدیک می‌بینم و از اینکه توسط وزیر بهداشت معاینه شده‌ام بسیار خوشحال هستم. 
 
وی همچنین به پر هزینه بودن ثبت‌نامش در رکورد‌های گینس اشاره کرد و درخواست کمک در این زمینه را هم داشت. 
 
کوچکترین مرد جهان در نهایت یک توصیه بهداشتی مهم به مردم داشت و گفت: مردم و به خصوص بچه‌ها، شیر بخورید، قوی شوید، لذت ببرید. 
 
نوبت دندان‌ پزشکی که بالاخره بعد از پنج سال، سر رسید 
 
طبق بخش ‌نامه وزارت بهداشت به شرکت‌های بیمه گر این شرکت‌ها موظفند برخی خدمات دندانپزشکی ‌برای کودکان 6 تا14 سال را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهند. 
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ با توجه به بیمه نبودن برخی خدمات دندانپزشکی و مراجعه بالای مردم به مراکز دولتی مثل کلینیک‌ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نوبت دهی‌ها خیلی طولانی است به طوریکه نوبت خدماتی چون ارتودنسی‌ پس از 5 سال سر می‌رسد. 
 
نیکوکاران گمنام حوزه سلامت 
 
رئیس سازمان اوقاف در حاشیه امضا تفاهم‌ نامه با وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، خبر از وقف برخی از بیمارستان‌ها توسط خیرین داد و گفت: اسم واقف را پنهان می‌کنیم تا کسی نام وقف کننده را نبیند و این بنا بر درخواست واقفین است. 
 
سوژه از شما، پیگیری از ما 
 
از این هفته با بررسی ایمیل‌های شما، به سراغ مسئولین می‌رویم و مشکلات شما را با آن‌ها مطرح می‌کنیم. 
 
در ایمیل یکی از هموطنان آمده بود: بندر امام خمینی(ره) بزرگترین بندر تجاری کشور با توجه به وجود پرسنل کثیر شاغل و امکان روی دادن حادثه در آن ولی درمانگاه داخل این بندر فاقد امکانات کافی برای ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان و بیماران اورژانسی است لطفا پیگیری کنید. 
 
خبرنگار باشگاه خبرنگاران این موضوع را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان پیگیری کرد  که وی گفت: در توضیح نیروی انسانی مشکل داریم که به دنبال تامین آن هستیم همچنین با تخصیص اموال برای این مراکز در آینده‌ای نزدیک مشکلات تا حد زیادی حل می‌شود. 
 
ایمیل حاشیه‌های پزشکی br20:30@yjc.ir  است ایمیل‌های خود را به این آدرس ارسال نمایید. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۰:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
سلام جسارتا به وزیر محترم بهداشت عرض میکنم آقای دکتر حضرتعالی امروز در نقش وزیر باید از فرصتهایی که دارید درحل و فصل مسایل کلان سلامت و جلوگیری از تضییع حقوق قشراعظم ذینفعان عرصه سلامت استفاده نمایید و کار معاینه و درمان بیماران را به سایر همکاران محترم احاله نمایید.بی شک حضرتعالی به عنوان پزشکی حاذق و دلسوز بهتر نیست از تمام توان و فرصتهای خود در جهت احقاق حقوق و کنترل هزینه کرد بیتالمال و جلوگیری از بی انضباتیهای همکاران و اقدامات سو ایشان بهره برداری کنید؟ مصادیق آن نیز که الی ماشاالله موجوداست. بی شک اقدامات اخیر سازمان حضرتعالی مبین بی توجهی راهبردهای شمادر سرنوشت بخش اعظم زنجیره سلامت یعنی گروههای پیراپزشکی و خدماتی بوده که امیدواریم هرچه زودتر اصلاحات لازم قبل از ایجادخسارتهای جبران ناپذیر اعمال گردد. و من الله توفیق.
آخرین اخبار