همکاری بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس با یونیسف

بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس شامل وین رونی، جوهارت، دنی ولبک، الکس اوکسلید چامبرلین، چک ویلشر و... تیمی در جهت کمک به سازمان یونیسف برای مبارزه با بیماری مالاریا تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل، در کشورهای آفریقایی هر 30 ثانیه یک کودک توسط مالاریا جان خود را از دست می‌دهد. اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس قرارداد همکاری 4 ساله با سازمان جهانی حمایت از کودکان (یونیسف) امضاء کرد که به موجب آن کمک‌های نقدی برای مبارزه با این بیماری مهلک و کشنده جمع آوری می‌شود.

وین رونی، جوهارت، دنی ولبک، اسکس اوکسلید چامبرلین و جک ویلشر از جمله بازیکنان انگلیسی هستند که در این طرح مشارکت خواهند داشت.

اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای انگلیس برای نخستین مرتبه در سال 2007 نهاد خیریه خود را تاسیس کرد و از آن ز مان در امور عام امنفعه حضور فعال دارد. این نهاد در جدید ترین اقدام به مبارزه  با بیماری مالاریا که سومین عامل کشته شدن کودکان در سراسر جهان است، می‌پردازد.

قرار است فوتبالیست‌های داوطلب بازی دوستانه‌ای برگزار کرده و درآمد حاصل از آن را صرف این موضوع کنند.

وین رونی کاپیتان تیم ملی انگلیس گفت: باور کردنی نیست در 90 دقیقه‌ای که ما مشغول بازی فوتبال هستیم، 180 کودک بر اثر ابتلا به مالاریا جام خود را از دست می‌دهد. همه ما بازیکنان فوتبال انگلیسی آماده هستیم، هرکاری در جهت کمک یه یونیسف برای مقابله با این بیماری انجام دهیم.

البته فقط بازیکنان انگلیسی نیستند که به همکاری با یونیسف مشغول هستند. باشگاه بارسلونا همکاری خود با یونیسف را از سال 2006 آغاز کرد. قرارداد اولیه آنان 5 ساله بود و در سال 2011 به پایان رسید. پس از آن بارسلونا بار دیگر قرارداد جدیدی با یونیسف امضا کرد که طبق آن سالانه 1.25 میلیون پوند به یونیسف کمک کرده و نام یونیسف را هم بر پشت پیراهن خود درج می‌کنند.

لیونل مسی ستاره تیم بارسلونا نیز سفیر افتخاری یونیسف است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: یونیسف ، انگلیس ، رونی ، مالاریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار