رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد

کاهش 70 درصدی زیرمیزی در استان خراسان شمالی از شروع اجرای طرح تحول

گل مکانی گفت: با شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خراسان شمالی در مرحله اول در 6 بسته این طرح پیشرفت های خوبی در سطح استان داشته ایم.

دکتر ابراهیم گل مکانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از 15 اردیبهشت با شروع طرح تحول سلامت در سراسر کشور اجرای این طرح  در استان هم به خوبی شروع شد یکی از بسته‌های این طرح که ارتقاء هتلینگ است، نیاز به زمان بیشتری دارد و چون کار ساختمانی و تجهیزاتی است باید ارزیابی‌های لازم صورت گیرد و در این زمینه پیشرفت 20 درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سایر زمینه ها کامل اجرایی شد به عنوان مثال در مورد کاهش پرداخت بیماران در بستری، ارتقاء ویزیت، پرداخت مقیمی پزشکان، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسیار پیشرفت داشته‌ایم و کاهش 70 درصدی پدیده نامطلوب زیر میزی را از شروع این طرح داشته‌ایم که امید است با اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی به طور کامل این پدیده از سطح استان زدوده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه گفت: در گام دوم این طرح که تحول در حوزه بهداشت بوده خدمات دهی روستایی ارتقاء قابل توجهی داشته و پزشکان 20 درصد در  مراکز روستایی افزایش پیدا کرده‌اند طرح هتلینگ را در بعضی مراکز روستایی آغاز کرده‌ایم که در حال پیشرفت است.

دکتر گل مکانی در ادامه گفت: از ابتدای مهر ماه که گام سوم طرح تحول همزمان با رونمایی از کتاب ارزشگذاری نسبی آغاز شد، با شرکت های طرف قراردادمان وارد مذاکره شده‌ایم و تعرفه‌های جدید لحاظ می شود و امیدواریم چند روز آینده اجرای کامل این کتاب در بیمارستانهای سراسر استان عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار