کاهش بهای نفت در بازار آسیا

افزايش ارزش دلار و نگراني از افزايش نرخ بهره بانک مرکزي آمريکا سبب شد بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا کاهش پيدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از در معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه دسامبر با 16 سنت کاهش، 80 دلار و 96 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز 31 سنت کاهش يافت و به 85 دلار و 93 سنت رسيد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بانک يونايتد اوورسيز سنگاپور اعلام کرد قيمت نفت در چشم انداز افزايش بيش از حد انتظار نرخ بهره بانک مرکزي آمريکا که ارزش دلار را به بالاترين سطح در سه هفته گذشته رساند، کاهش يافت.

ارزش دلار تحت تأثير تصميم کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا و ارقام دلگرم کننده رشد اقتصادي اين کشور روز جمعه در ابتداي معاملات به بالاترين سطح در برابر يورو از بيش از سه هفته پيش رسيد اما کمي بعد اندکي کاهش يافت.

وقتي ارزش دلار برود از جذابيت خريد مواد اوليه از جمله نفت براي سرمايه‌گذاراني که ارزهاي ديگر در اختيار دارند، کاسته مي شود و در نتيجه تقاضا کاهش مي يابد.

بانک مرکزي آمريکا پنجشنبه به برنامه حمايت مالي استثنايي خود از اقتصاد آمريکا پايان داد و اين علامت را فرستاد که زودتر از پيش‌بيني‌ها سياست پولي فوق العاده تطبيقي خود را محدود خواهد کرد.
اقتصاد آمريکا در سه ماهه سوم سال کنوني ميلادي سه و نيم درصد رشد پيدا کرد که از بهتر از انتظار تحليل‌گران بود که رشد سه درصدي را براي آن پيش‌بيني کرده بودند.

سرمايه‌گذاران امروز جمعه منتظر انتشار مجموعه‌اي از شاخص‌هاي اقتصادي درباره هزينه‌ها و درآمدهاي خانوارها در آمريکا و اعتماد مصرف کنندگان هستند.

پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت با يک دلار و هشت سنت کاهش، 81 دلار و 12 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با 88 سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز چهارشنبه، 86 دلار و 24 سنت معامله شده بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: دلار ، افزایش ، نرخ بهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار