افراد مبتلا به اختلال شخصیت می‌توانند پس از درمان تشکیل خانواده دهند

به دلیل آنکه تربیت فرزندان افراد مبتلا به اختلال شخصیت با مشکل مواجه می‌شود، همچنین به دلیل ارثی بودن این بیماری مبتلایان به اختلال شخصیت باید پس از درمان بیماری‌ خود تشکیل خانواده دهند.

سیما فردوسی روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اطرافیان افراد مبتلا به اختلال شخصیت در صورتیکه از مشکل آن‌ها آگاهی نداشته باشند، باید در صورت متوجه شدن تفاوت رفتارهای آن‌ها نسبت به دیگران آن‌ها را نزد روانپزشک ببرند.

وی افزود: اطرافیان افراد مبتلا به اختلال شخصیت متوجه رفتارهای نادرست آن‌ها می‌شوند و گاه از دست آنان کاری ساخته نیست و تاثیر آن‌ها بر روی این افراد تاثیری موقت است. افراد مبتلا به اختلال شخصیت می‌توانند پس از درمان بیماری خود تشکیل خانواده بدهند.

این روانشناس ادامه داد: فرزندان افراد دارای اختلال شخصیت از نظر تربیتی با مشکل مواجه می‌شوند، همچنین ممکن است به طور ارثی به این بیماری دچار شوند، علاوه بر این، اینگونه افراد در ارتباط خود با اطرافیان به مشکل بر می‌خورند.

فردوسی با اشاره به اینکه گاهی افراد مبتلا به اختلال شخصیت بدون آگاهی از این بیماری خود تشکیل خانواده می‌دهند، بیان کرد: افراد مبتلا به اختلال شخصیت پس از آگاهی از بیماری خود، نسبت به درمان آن اقدام نمایند. به دلیل آن‌که این افراد در ارتباط، تصمیم گیری، انتخاب ملاک‌های زندگی با مشکل مواجه هستند همچنین رفتارهای مبتلایان به اختلال شخصیت با فرم جامعه همخوانی نخواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار