تمایل بلغارها برای برگزاری هفته فرهنگی در خانه هنرمندان ایران

دبیر اول سفارت بلغارستان در تهران، ضمن بازدید از خانه هنرمندان ایران با مجید سرسنگی دیدار کرد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «ژیوکو کنتچف» دبیر اول سفارت بلغارستان در تهران در دیدار با مجید سرسنگی گفت: در مدت کوتاهی که به ایران آمده ام شاهد فعالیت های گسترده خانه هنرمندان ایران بوده ام و امیدوارم بتوانیم با هم در زمینه های فرهنگی و هنری همکاری کنیم.
 
وی با اشاره به علاقه مندی مردم بلغارستان به هنر مدرن توضیحاتی را درباره هنرهای مختلف این کشور ارائه کرد.
 
دبیر اول سفارت بلغارستان در تهران از فعالیت گروه ایرانشناسی در دانشگاه صوفیه خبر داد و گفت: در این گروه تعدادی از کتاب های بلغاری به زبان فارسی ترجمه شده است. همچنین این گروه در حال تدوین دیکشنری دو زبانه فارسی- بلغاری است که به زودی آماده چاپ می شود.
 
«ژیوکو کنتچف» ضمن دعوت از هنرمندان ایرانی برای سفر به بلغارستان، برای برگزاری هفته فرهنگی بلغارستان در خانه هنرمندان ایران اعلام آمادگی کرد.
 
مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بین المللی خانه هنرمندان ایران از برگزاری هفته ها و روزهای فرهنگی آلمان، هلند، اتریش، سوییس، ترکیه، هند، ژاپن، کره جنوبی، افغانستان و پاکستان در این مجموعه طی دو سال گذشته خبر داد.
 
مشاور شهردار تهران در امور هنری با اشاره به جدیت خانه هنرمندان ایران برای گسترش روابط فرهنگی – هنری با کشورهای دیگر، برای برگزاری هفته فرهنگی بلغارستان در این مجموعه اعلام آمادگی کرد.
 
سرسنگی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی روابط فرهنگی – هنری شایسته ای بین دو کشور ایران و بلغارستان برقرار نبوده است ابراز امیدواری کرد با حضور «ژیوکو کنتچف» این روابط گسترش یابد.
 
«ژیوکو کنتچف» حدود دو ماه است که به عنوان دبیر اول سفارت بلغارستان در تهران مشغول به فعالیت شده است و خانه هنرمندان ایران اولین مجموعه فرهنگی – هنری بود که مورد بازدید وی قرار گرفت.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.