عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد

سرمایه‌گذاران خارجی در انتظار نتیجه مذاکرات

بیاتیان گفت: با مشخص شدن نتیجه مذاکرات و رسیدن به نقطه مطلوب در شرایط بین‌المللی، شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور خواهیم بود.

سید محمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: به دلیل تحریم‌ها و مشخص نبودن شرایط کاری در آینده تمام سرمایه گذاران منتظر هستند که نتیجه مذاکرات مشخص شود و براساس آن تصمیم بگیرند که اگر مذاکرات به نقطه مطلوب برسد، با هجوم سرمایه گذاران خارجی برای طرح‌های مختلف مواجه خواهیم شد.  
وی در ادامه در خصوص سرمایه گذاران داخلی گفت: متاسفانه در بحث حمایت از تولید و تولیدکننده ضعیف عمل کرده‌ایم، زیرا سرمایه گذاران بخشی از سرمایه خود را از تسهیلات و وام‌ها محقق می‌کنند که به دلیل قوانین بانکی و تسهیلات با نرخ بهره بالای ۲۱ درصد موجب فرار سرمایه گذار خواهد شد.  
 
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در ادامه اظهار داشت: ساز و کار ما در بخش‌های دیگر نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد، به طور مثال واردات ما نباید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده داخلی متضرر شود و یا در بخش صادرات باید بروکراسی اضافی حذف شود.  
 
سید محمد بیاتیان در پایان به بیان راهکارهایی در این زمینه پرداخت و گفت: ایجاد مشوق‌ها، تمرکز سرمایه گذاری از شهرهای مرکزی و پایتخت به سمت مناطق محروم می‌تواند از راهکارهای بهبود وضعیت باشد، همچنین دولت با ایجاد کارگروهی برای حذف بروکراسی زائد و تسهیل در امور و تبلیغ بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی، می‌تواند تلاش کند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه ، مذاکره ، نتیجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار