رئیس انجمن ملی محصولات ارگانیک:

سطح زیر کشت محصولات ارگانیک 70 هزار هکتار است

نورانی گفت: سطح زیر کشت محصولات ارگانیک با توجه به فرهنگ سازی صورت این انجمن در طول فعالیتش برای خرید این محصولات بین مردم در حال حاضر به 70 هزار هکتار رسیده است.

رضا نورانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانهاستفاده از کود و سم در دهه‌ی گذشته سبب شد سونامی سرطان در کشور افزایش یابد اما در حال حاضر با فعالیت این انجمن در سال 85 که تا به امروز ادامه داشته مردم به مصرف محصولات ارگانیک تشویق می شوند.

وی در ادامه افزود: با ثبت محصولات ارگانیک کشور در فائووهم چنین ارائه‌ی گواهینامه‌ی کیفیت 11 هزار از سوی این انجمن در داخل و خارج برای تولید کنندگان این محصول امید آن می‌رود که تولید کنندگان با ارائه‌ی این گواهی نامه محصولات‌شان ثبت ملی ارگانیک را بگیرد.

رئیس انجمن ملی محصولات ارگانیک با اشاره به کد 18 رقمی به تولید کنندگان نیز تصریح کرد: این کد نوع، تولید، مکان ، صاحب تولید و ساخت نام کشور را که در هرجا که این کد زده شود را مشخص می‌کند و این کار منوط به ثبت ملی محصول و ارائه‌ی گواهی 11 هزار از سوی این انجمن است، جهش صادرات، نیازمند همکاری دولت با تشکل‌های اقتصادی است

نورانی با بیان اینکه جهش در صادرات نیازمند همکاری دولت با بخش خصوصی و تشکل‌ها است، اضافه کرد: تشکل نه تنها در بخش تولید، بلکه صادرات نیز می‌توانند بازوی قوی دولت باشند، منوط به این که دولت به این بخش‌های مشوق صادراتی بدهد و بوروکراسی‌ اداری را از سد راه تشکل‌ها بردارد.

وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات ارگانیک نیز گفت: در حال حاضر تشکل اتاق ایران و تهران استقبال خوبی از این فعالیت‌های این انجمن و همکاری با آن داشته‌اند، به طوری لوازم آرایش و بهداشتی ما که اولیه‌ی آن حاصل کشت کشاورزان است، افزایش پیدا کند، ما شاهد افزایش 250 دلاری صادرات در این حوزه‌ خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: نه تنها در بخش محصولات کشاورزی، بلکه در بخش‌های ارگانیک، محصولات غذایی و سایر حوزه‌ها را در دستور کار خواهیم داشت که البته نهاد‌های دامی مشمول بخش‌ محصولات ارگانیک نیز می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: محصول ، ارگانیک ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار