وزیر دفاع: تا یک ماه دیگر "الانبار" را آزاد می‌کنیم/برافراشته شدن پرچم عراق در "بیجی"/اعلام۳ روز عزای عمومی در "الانبار"

در حالی که بغداد همزمان با تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای مذهبی و زیارتی به مناسبت ماه محرم، عملیاتها علیه تکفیری‌های داعش را دنبال می‌کند، تکفیری‌ها هر روز طرح جدیدی برای ارتکاب جنایات بیشتر در عراق می‌چینند.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران ، برقراری مقررات منع آمد و شد در سامرا، شکست طرح داعش برای غرق کردن پایتخت، برافراشته شدن پرچم عراق در بیجی، اعلام 3 روز عزای عمومی در الانبار، ورود وزیر دفاع به "هیت" و ... از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.
 
انتقام‌جوی داعش از ارتش در "بیجی"
 
از روز گذشته، درگیری‌ها در "بیجی" واقع در استان "صلاح‌الدین" عراق در پی آغاز عملیات جدید ارتش برای آزادسازی این منطقه تشدید شده است و امروز ارتش پرچم عراق را بر بالای بیمارستان و مرکز پلیس این منطقه برافراشته‌است. تکفیری‌ها نیز در انتقام از این اقدام، یک پل محل عبور قطارها میان شهر "صلاح الدین" و "بیجی" را در منطقه "الفتحه" در شمال غرب این شهر منفجر و تخریب کردند.
 
وزیر دفاع عراق: تا یک ماه دیگر "الانبار" را آزاد می‌کنیم
 
"خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق که امروز وارد پایگاه نظامی"عین‌الاسد"در شمال"هیت" در استان الانبار شده است، در این پایگاه سخنرانی کرد و گفت که این استان تا یک ماه دیگر از حضور تکفیری‌های داعش پاکسازی خواهد شد.
 
وزیر دفاع عراق در این پایگاه با شماری از فرماندهان امنیتی دیدار و به بررسی شیوه‌های تقویت نیروهای عراقی و استفاده از جنگنده‌های و بالگردهای نظامی برای آزادی چند شهر راهبردی در استان صلاح‌الدین از جمله هیت و کبیسه و فرات غرب پرداخت.
 
بر اساس این گزارش، عبیدی در این نشست به کوچ اجباری عشیره البونمر به دلیل جنایات داعش اشاره  و مسئله تامین محل سکونت آنها، تسلیح و تجهیز مردان این عشیره و عشایر"الجغایفه" و "العبید"را طرح کرد.
 
وزیر دفاع همچنین با "رشید فلیح" فرمانده عملیات استان الانبار، سرلشکر "محمد الفهداوی" رئیس پلیس این استان و نیز "ضیاء کاظم"فرمانده عملیات الجزیره رایزنی کرد.
 
وزیر دفاع عراق وارد"هیت" شد
 
در پی جنایت اخیر تکفیری‌های داعش در "هیت" استان الانبار و وعده"حیدرالعبادی"نخست‌وزیر عراق به واکنش سریع به این جنایت، "خالد العبیدی" وزیر دفاع لحظاتی پیش وارد پایگاه نظامی  "عین الاسد" در شمال هیت شد تا از نزدیک و به طور مستقیم شیوه‌های کمک به عشیره "البونمر" را که اخیرا 200 مبارز آن به دست داعش کشته شده‌اند و 500 خانوار از آن در محاصره قرار گرفته‌اند را بررسی کند.
 
اعلام 3 روز عزای عمومی در"الانبار"
 
شورای استانداری «الانبار» امروز، در پی اعدام 200 مرد عشیره سنی"البونمر" به دست داعش، در غرب شهر "الرمادی"3 روز عزای عمومی اعلام کرد.
 
پرچم عراق در"بیجی"برافراشته شد
 
خبرگزاری عراقی "وردنا" اعلام کرد که نیروهای امنیتی و بسیج مردمی موفق شدند از صبح امروز پرچم عراق را بر فراز مسجد "الفتاح"، بیمارستان و مرکز پلیس در منطقه"بیجی"در استان "صلاح‌الدین" برافراشته کنند.
 
بر اساس این گزارش، عملیات در بیجی  با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش آغاز شده است و نیروهای امنیتی عراق امروز توانستند 9 تروریست داعش را طی درگیری‌های خونین در نزدیکی دانشگاه تکریت در صلاح‌الدین به هلاکت برسانند و در عین حال یک حمله جدید دیگر داعش علیه پالایشگاه بیجی را خنثی کنند.
 
منع آمد و شد در سامرا
 
یک مقام مسئول محلی عراق از اجرای مقررات منع آمد و شد در شهر سامرا از ساعت 5 صبح امروز خبر داد و گفت که این مقررات در تمام مناطق این شهر به استثنای منطقه قدیمی برقرار است.
 
بر اساس این گزارش در منطقه قدیمی مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) و برخی ساختمانهای دولتی و امنیتی مهم  قرار دارد و مقررات منع آمد و شد در آن، تنها تا عصر امروز (جمعه) ادامه خواهد یافت زیرا شیعیان برای زیارت به این منطقه می‌آیند.
 
خطر داعش به سامرا بسیار نزدیک است و این شهر از نخستین شهرهایی بود که تکفیری‌ها بر آن سیطره یافتند اما بسیار زود ناگزیر به ترک آن شدند. مرقد امامین عسکریین در سالهای 2006 و 2007 هدف حمله تروریستی قرار گرفت و طی آن شمار زیادی از مردم عراق کشته شدند و اکنون نیز بیم آن می‌رود تکفیری‌ها در ایام ماه محرم بار دیگر مرتکب چنین جنایاتی شوند.
 
فرماندهی عملیات بغداد: داعش قصد غرق کردن بغداد را داشت
 
سرلشگر ستاد "عبدالامیر الشمری" فرماندهی عملیات بغداد از شکست طرح تکفیری‌ها و تروریستی برای غرق کردن بغداد در آبهای سد سامرا خبر داد و طی کنفرانس خبری روز گذشته‌اش در بغداد گفت: تروریست‌های داعش قصد داشتند در فصل زمستان و پس از بارشهای متمادی که آب رود دجله فراوان می‌شود، یک منفذ در سد سامرا ایجاد کنند و از این راه بغداد را با سیل شدید مواجه سازند. اما زمانی که فرماندهی عملیات بغداد در حال پاکسازی جاده "الصقلاویه" و پس از آن منطقه اطراف سد سامرا بود، از این نقشه خبر دار شد و آن را طی یک عملیات ویژه خنثی کرد. در این عملیات 14 تکفیری کشته، 73 بمب خنثی، 7 خودروی تکفیری‌ها نابود شد و جنگنده‌های ارتش طی 34 نوبت در کنار هواپیماهای شناسایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در این منطقه عملیات انجام دهند و آن را کاملا پاکسازی کنند.
انتهای پیام/ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.