فعالیت کمیسیون‌های مشترک و تبادل اطلاعات توافق ایران و "پاکستان" برای کنترل مرزها

بعد از سفر معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران به پاکستان 2 کشور برای افزایش تدابیر امنیتی در مرزها و رفع سوء تفاهم‌ها به توافق رسیدند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ایران و پاکستان برای حفاظت از مرز مشترک و افزایش تدابیر امنیتی در مرز بین 2 کشور به توافق رسیدند.
 
این توافقات در دور هشتم مذاکرات ایران و پاکستان که در دفتر وزارت امور خارجه اسلام‌آباد انجام شد، صورت گرفته است.
 
تنش‌های مرزی اخیر محور گفت‌وگوی مقامات 2 کشور بود.
 
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران با اعزاز احمد چوهدری معاون وزیر امور‌خارجه پاکستان ملاقات کرد.
 
در این دیدار برای بهبود وضعیت امنیتی مرز مشترک بر اشتراک گذاشتن اطلاعات مرزی تأکید شد.
 
در این اجلاس توافق شد ارتباط بین مقامات 2 کشور از طریق برگزاری اجلاس‌های کمیسیون مشترک مرزی افزایش پیدا می‌کند تا زمینه‌های همکاری بیشتر جهت کنترل مرزها فراهم شود.
 
مقامات ایرانی و پاکستانی علاوه بر تبادل نظر در زمینه اوضاع امنیتی مرز مشترک به رایزنی درباره تکمیل پروژه خط لوله صلح، گسترش روابط تجاری و همکاری در زمینه انرژی پرداختند.
 
مقامات 2 کشور در این اجلاس درباره چگونگی روابط اسلام‌آباد و تهران با دولت جدید افغانستان و اوضاع سیاسی منطقه به تبادل نظر پرداختند.
 
در اجلاس مورد نظر 2 کشور به توافق رسیدند که دور بعدی مذاکرات ظرف 3 ماه آینده در تهران برگزار می‌شود.
 
مقامات ایران و پاکستان تأکید کردند برای گسترش و استحکام بیشتر روابط 2 کشور نیاز به رایزنی‌های سیاسی بیشتر است.
 
کارشناسان سیاسی پاکستان عنوان می‌کنند ادامه مذاکره بین 2 کشور نباید فقط به رفع تنش‌های مرزی محدود شود بلکه این مذاکرات باید گسترش روابط پایدار بین 2 کشور را تضمین کند.
 
به گفته این کارشناسان، فضای بی‌اعتمادی بین ایران و پاکستان به وجود آمده و تهران بارها اعلام کرده اسلام‌آباد چشمان خود را در برابر عملیات‌های تروریستی شبه نظامیان بسته است در عین حال پاکستان چنین موضوعی را رد می‌کند.
 
کارشناسان سیاسی ایران بیان می‌کنند تا زمانی که محور سیاست‌های اسلام‌آباد تغییر نکند برقراری روابط پایدار با پاکستان امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
رحیم‌پور سرپرست هیئت سیاسی ایران در ادامه سفر خود با سرتاج‌عزیز معاون نخست وزیر پاکستان در امور بین‌الملل و طارق فاطمی معاون ویژه نخست وزیر پاکستان نیز ملاقات کرد.
 
بعد از پایان سفر معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران به پاکستان مقامات 2 کشور با مثبت ارزیابی کردن ملاقات بین نمایندگان 2 کشور ابراز امیدواری کردند اسلام‌آباد و تهران به زودی با رفع سوء تفاهم‌ها در تمام زمینه‌ها به توافق خواهند رسید.
 انتهای پیام/ض

منبع :فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار