بسیاری از مردم نیویورک از تماشای ویدیوی تعرض به زنان در خیابان خشمگین هستند

انتشار ویدیویی از تعرض و آزار کلامی که زنان در خیابان‌های نیویورک با آن مواجه می‌شوند، واکنش خشمگین بسیاری از مردم این کشور را از نبود قوانین کافی در حمایت از زنان برانگیخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصاویر ویدیویی را که مدت آنها دو دقیقه است "راب بلیس" با استخدام یک هنرپیشه به نام "شوشانا رابرتز" تهیه کرده است. در این تصاویر، هنرپیشه مذکور که شلوار جین و تی شرت سیاه رنگ به تن دارد بارها مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می گیرد. "بلیس" در این باره اعلام کرد هدف وی از ضبط این تصاویر ویدیویی، نشان دادن این واقعیت بود که زنان هنگام پیاده روی در خیابان های نیویورک تا چه اندازه مورد تعرض قرار می گیرند. این تصاویر ویدیویی از روز سه شنبه تا کنون بیش از 22 میلیون بار تماشا شده است.

انتشار این تصاویر نارضایتی و خشم بسیاری از مردم را به نبود قوانین کافی در حمایت از زنان در مقابل تعرض های خیابانی در پی داشته است. از جمله معترضان می توان به فعالان پایگاه اینترنتی "هولابک" اشاره کرد که این ویدیو از طریق آن منتشر شد.

"امیلی می" از بنیانگذاران و مدیران اجرایی هولابک در این باره گفت تعرض های کلامی به زنان معمولا به جملات خشونت آمیزتری منتهی از سوی متعرض منتهی می شود.

وی افزود گاهی اوقات حتی پاسخ دادن به جمله "صبح بخیر" فرد متعرض ممکن است از سوی وی این برداشت را به وجود آورد که می توانی دنبال من بیایی یا جملات توهین آمیزی به من بگویی.

در این پایگاه اینترنتی راهنمایی منتشر شده است که به زنان آموزش می دهد در صورتی که در خیابان های کشورهای مختلف مورد تعرض قرار بگیرند، چگونه می توانند این موضوع را پیگرد قانونی کنند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار