گرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

بازرسی مدارس دولتی واگذار شده از اواخر آبان / معلمانی که 24 ساعت در هفته تدریس می‌کنند بیمه می شوند

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی از بازرسی کیفیت آموزشی و وضعیت مدارس واگذار شده با کمک سایر معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش از اواخر آبان ماه خبر داد.

 مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح حل مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس بوده است.
 
برخی از معلمان به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور بودند که در دو شیفت کار کنند و حق‌التدریس دریافت کنند که این موضوع سبب می‌شود معلم در شیفت دوم با خستگی وارد کلاس شود و در برخی موارد نیز شاهد افت تحصیلی دانش آموزان‌ بودیم که با اجرای طرح واگذاری تعدادی از مدارس دولتی به بخش خصوصی توانستیم از طریق همراهی موسسان بخش خصوصی این کمبود نیرو را جبران کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در مدارس واگذار شده نیروهای جوان و معلمان بازنشسته‌ای که توانایی کارکردن دارند دعوت به همکاری شدند افزود: این موضوع موجب افزایش کیفیت آموزشی در مدارس می شود.
 
گرد همچنین ادامه داد: طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش غیر دولتی در مناطق محروم و حاشیه شهرها نکات مثبتی به همراه داشته است به طوری که در سال‌های گذشته شاهد بودیم که در این مناطق گاه با گذشت دو ماه از سال تحصیلی معلم تامین نمی‌شد اما امسال تمام کلاسهای درس تا 8 مهر معلم داشتند.
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه اولین اتفاقی که در قالب این طرح صورت گرفت این بود که شاهد افزایش کیفیت آموزشی مدارس دولتی به کمک موسسان غیر دولتی بودیم اظهار داشت: مباحث اقتصادی و به صرفه بودن این طرح برای آموزش و پرورش نکته دومی است که در قالب این طرح صورت گرفت البته باید توجه داشت که در سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به موضوع استفاده از بسترهای موجود در جامعه و بهره مندی از مشارکت مردم اشاره شده که این طرح نیز در این جهت است.
 
گرد در خصوص بیمه معلمان بیمه معلمان جذب شده در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی گفت: به موسسان اعلام کردیم که معلمان جذب شده را بیمه کنند زیرا این موضوع منجر به افزایش انگیزه در آنان می شود و معلمی که انگیزه داشته باشد با کیفیت بهتری کار می‌کند. که در قالب این طرح به موسسان اعلام شد معلمانی را که 24 ساعت در هفته تدریس می‌کنند را حتما بیمه کنند که ماه آینده اسامی و وضعیت معلمان جذب شده را کنترل و بررسی خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه رصد وبررسی وضعیت مدارس واگذار شده از هفته دوم مهر آغاز شده است افزود: در 27 استانی که این طرح به اجرا درآمده وضعیت اجرای مفاد بخشنامه ابلاغی را بررسی می‌کنیم همچنین از اواخر آبان بازرسی کیفیت آموزشی و وضعیت مدارس واگذار شده با کمک سایر معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌شود که در گزارش گروه‌های بازرسی نقاط ضعف و قدرت این طرح مشخص می‌شود.
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در پایان خاطر نشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده کیفیت بخشی آموزشی و اجرای قوانین به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد که البته در این طرح از موسسان موفق استفاده شده تا بتوانند با استفاده از معلمان با تجربه روحیه خلاقیت در مدارس را باز تولید کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کیفیت ، مدارس ، آبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
چشم نخورید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۰:۰۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
وا ننه!
آخرین اخبار