تاکید ویژه وزیر بهداشت برای حذف چیپس، پفک و نوشابه از بوفه مدارس

دکتر هاشمی گفت: در قدم اول برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر و کاهش آمار چاقی کودکان باید نوشابه، چیپس و پفک از بوفه مدارس حذف شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۱۰ آبان در نشست امضای تفاهم نامه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت گفت: کتاب‌های جدید درسی از نظر شکل خوب هستند اما از نظر محتوای بهداشتی و پیشگیری آن چیزی که مد نظر ما باشد، نیستند من به عنوان وزیر بهداشت باید نصف کار‌هایم را به سلامت دانش آموزان اختصاص دهم، چرا که دانش آموزان آینده ساز ایران هستند. 

وی ادامه داد: ما باید از ظرفیت آموزش و پرورش به حسب معنایی می‌توانیم استفاده کنیم. باید توجه داشت که دانش آموزان ما مشکلات زیادی در زمینه اجتماعی، جسمی، روحی، روانی و تغذیه و تحرک دارند، بنابراین باید این مشکلات را شناسایی کنیم تا بتوانیم مشترکا روی آن‌ها کار کنیم و این مشکلات را به هیئت دولت منعکس کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. 

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت در حال حاضر تنها در حوزه بیماری‌های واگیر دانش آموزان کار می‌کند و تقریبا کار دیگری را برای این قشر انجام نمی‌دهد، بنابراین باید با کمک آموزش و پرورش برای پیشگیری و بهداشت دانش آموزان کار کنیم که در همین جا ما به عنوان وزارت بهداشت آمادگی خود را کاملا اعلام می‌کنیم. 

وی با اشاره به تفاهم نامه‌ای که امروز بین دو وزارتخانه به امضا رسید، اظهار داشت: ما باید از قالب تفاهم نامه و تعارف بیرون بیایم و آنها را به تبدیل به کار کنیم و پیشرفت کار را در زمان بندی‌های مشخصی اندازه گیری کنیم تا ببینیم چقدر به شاخص‌هایی که می‌خواستیم دست پیدا کرده‌ایم. 

هاشمی با گله‌مندی از مواد غذایی مضری که در بوفه مدارس به فروش می‌رسند، اظهار داشت: یکی از اهداف ما این است که مواد غذایی سالم را جایگزین این مواد غذایی مضر کنیم ما اعلام می‌کنیم که فلان ماده غذایی باید از بوفه مدارس حذف شود، در صورتیکه شاهد هستیم بوفه‌های مدارس روز به روز رنگ و لعاب بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین باید از ظرفیت همکاری بین دو وزارتخانه استفاده کنیم که با برنامه‌ریزی بتوانیم مواد غذایی سالم به دانش آموزان در این بوفه‌ها ارائه شود. 

وی در پایان با تاکید براینکه باید نوشابه، پفک و چیپس در قدم اول از بوفه مدارس حذف شود، تاکید کرد: باید با صنایع غذایی وارد بحث شویم که مواد غذایی کم چرب، غنی شده با برخی از مواد مغذی و کم نمک ویژه مدارس تولید کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
ای ول، چه عجب بعد از سالها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
ای ول، چه عجب بعد از سالها؟
Germany
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
سلام
اگر به نظرم آقای وزیر درتمام دوران خدماتش هیچ کاری به غیر از این انجام ندهد بسیار کار ارزشمند وماندگاری انجام داده است.
آخرین اخبار