مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا:

برای حل و فصل جزئیات فنی مذاکرات هسته‌ای ایران به زمان بیشتری نیاز است

"داریل کیمبال"، ابراز اطمینان کرد که مذاکره‌کنندگان در نهایت اعلام خواهند کرد که پیشرفت‌های واقعی در گفتگوهای خود داشته‌اند اما برای حل و فصل جزئیات فنی مسایل به زمان بیشتری نیاز دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "داریل کیمبال"، مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا پیش‌بینی کرده که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ممکن است با اعلام دست‌یابی به پیشرفت‌های محسوس اعلام کنند که خواستار زمان بیشتر برای حل و فصل جزئیات فنی مربوطه هستند. 

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: توافق نامه ای که کشورهای دخیل در مذاکرات مربوط به  برنامه هسته ای ایران تلاش می کنند به آن دست پیدا کنند، تاریخی خواهد بود. 

این گزارش می‌افزاید: از نظر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز دستیابی سریع به توافق در برنامه هسته ای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که پس از انتخابات کنگره آمریکا که چهارم نوامبر برگزار خواهد شد، شاید اکثریت سنا در اختیار مخالفان اوباما قرار گیرد در آن صورت کنار آمدن اوباما با اکثریت سنا که شاید چندان مایل به انعقاد توافق با ایران نباشد، کاری دشوار خواهد بود.

با این وجود بسیاری از تحلیلگران سیاسی شک دارند که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران در مهلت بیست و چهارم نوامبر به نتیجه برسد. به گفته آنان، احتمالا در مهلت کنونی یک توافق موقت حاصل خواهد شد اما گفتگوها با توجه با پیشرفت های اولیه ای که حاصل شده است، همچنان ادامه خواهد یافت.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار