ستارگان آسمان ایران اسلامی/37

شهیدی که طی 22 سال چهار مرتبه زندانی شد

پس از برکناری بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا طی حکمی از سوی امام خمینی(ره) مسئولیت جانشین فرماندهی نیروهای مسلح ستاد مشترک به وی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.


شهید سرلشکر ولی الله فلاحی

شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی در سال ۱۳۱۰ در شهرستان طالقان متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در طالقان و دبیرستان نظام تهران گذراند.

پس از اخذ دیپلم از دبیرستان نظام، وارد دانشکده افسری شد و با درجه ستوان دومی از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شده، کار خود را از فرماندهی دسته در نیروی زمینی شروع کرد.

وی در طول خدمت به جهت شایستگی‌ که از خود نشان داد، توانست تا درجه سرتیپی و گذراندن دوره دانشکده فرماندهی و ستاد پیش برود.   
 
اما با این وجود به علت فعالیت علیه رژیم سابق از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۲، ۴ بار به زندان افتاد.   
 
شهید فلاحی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و از آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور دائم داشت.

پس از برکناری بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا طی حکمی از سوی امام خمینی (ره) مسئولیت جانشین فرماندهی نیروهای مسلح ستاد مشترک به وی واگذار شد.

 
 
شهید سرلشکر فلاحی افسری بسیار فعال و زحمتکش و علاقه‌مند به حفظ جمهوری اسلامی ایران بود و تا آنجایی که در توان داشت، سعی می‌کرد که هماهنگی لازم را در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌ها مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مردمی به وجود آورد.

سرانجام در بازگشت از سفری که به منظور دیدار از مناطق آزاد شده در عملیات ثامن‌الائمه(ع) به جنوب رفته بود، بر اثر سقوط هواپیمای C-۱۳۰ به همراه بیش از صدتن از خدمتگزاران اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهید ، فلاحی ، فرمانده ، دفاع ، مقدس ، روایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار