مشهد؛

بهره برداری از پایگاه کویر نوردی در شهرستان داورزن

پایگاه کویرنوردی در روستای کلاته مزینان شهرستان داورزن طی مراسمی با حضور پروفسور پرویز کردوانی پدر کویرشناسی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، فرماندار داورزن در این مراسم گفت: پس از طی مسیر 15 تا 20 کیلومتری از جاده بین المللی داورزن، دسترسی به کوهستان و پس از طی حدود 25 کیلومتر در جنوب این شهرستان دسترسی به کویر فراهم می شود.

رضا فلاحی با اشاره به عبور سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیرهای این شهرستان افزود: باید برای این توان شهرستان برنامه ریزی کرده و سعی کنیم از این ظرفیت در راستای سند آمایش داورزن بهره برداری نماییم.

وی بیشترین توان و استعداد شهرستان داورزن را در زمینه های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری عنوان کرد و گفت: دو کاروانسرای مزینان و مهر از بناهای تاریخی دوره اسلامی هستند که با اندکی سرمایه گذاری می توان به عنوان مراکز خدماتی، اقامتی و رفاهی برای جذب گردشگران از آنها استفاده نمود.
فرماندار داورزن همچنین به آتشکده آذر برزین در ارتفاعات شمال روستای ریوند و مجموعه تاریخی روستای باشتین این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این بنا مهمترین اثری است که به قبل از تاریخ تمدن اسلامی برمی گردد.

فلاحی، با بیان اینکه دهها اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان داورزن شناسایی شده است افزود: مهمترین قدم در بهره گیری از آثار تاریخی و گردشگری، شناساندن این مناطق به مسافران و گردشگران است.
وی با اشاره به مناسب بودن داورزن برای گردشگری گفت: زمینه های فراوان برای سرمایه گذاری در جذب گردشگر با استفاده از معماری های سنتی و ادامه ساخت وسازهای مسکونی با جلوه های قدیمی وجود دارد که باید از آن بهره برد.

فرماندار داورزن اظهار کرد: از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری این شهرستان حمایت کرده و تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار می دهیم.

قابل ذکر است که مرکز شهرستان داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع استش.

 

برچسب ها: مشهد ، پایگاه ، کویر ، داورزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.