معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

روزانه ۵۰۰ تصادف منجر به کروکی در تهران اتفاق می‌افتد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: روزانه ۵۰۰ تصادف منجر به کروکی در تهران اتفاق می‌افتد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه آمار ارائه شده در خصوص خسارات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشورمان بسیار بالاست، گفت: تنها در شهر تهران روزانه 500 تا 600 تصادف منجر به کروکی اتفاق می‌افتد و علاوه بر این، هر روز صدها تصادف نیز با سازش طرفین حل و فصل می‌شود که این آمار بالا، نشان دهنده بخشی از مشکلات پایتخت در زمینه ترافیک است.
 
وی افزود: با در نظر گرفتن هزینه‌ها و خسارات مالی و جانی که تصادفات بر شهروندان و مدیریت شهری تحمیل می‌کند، نیاز به اجرای برنامه‌های گسترده‌ای در جهت کاهش این هزینه‌ها و خسارات احساس می‌شود.
 
تشکری‌هاشمی با تأکید بر اینکه عمده ترین دلیل به وجود آمدن صحنه‌های دلخراش تصادف، پایین بودن سطح آگاهی رانندگان و عابران پیاده است، اعلام کرد: به همین سبب موضوع آموزش‌های ترافیکی به شهروندان را در اولویت اقدامات خود برای حل معضل ترافیک قرار داده‌‌ایم.
 
*کودکان بیشتر از بزرگسالان در تصادفات آسیب می‌بینند
 
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های مفصلی را به منظور آموزش شهروندان در زمینه ترافیک تدارک دیده‌‏ایم، اظهار کرد: اعتقاد داریم آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک، مؤثرترین راهکار مقابله با تهدیدات ناشی از سوانح ترافیکی است.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های ترافیکی به کودکان را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم، تصریح کرد: کودکان، آسیب پذیرترین قشر جامعه به لحاظ صدمات ناشی از تصادفات هستند و آسیب‌های مستقیم و غیر مستقیم که در حوادث ترافیکی به آن‌ها وارد می‌شود، به مراتب بیشتر و سنگین تر از سایر اقشار جامعه است.
 
وی با تأکید بر این که کودکان به دلیل نداشتن تجربه حضور در جامعه و نا آشنا بودن با خطراتی که در خیابان آن‌ها را مورد تهدید قرار می‏‌دهد، همواره در معرض خطرات و تهدیدات بیشتری نسبت به سایر گروه‌های سنی قرار دارند، اضافه کرد: به همین دلیل در مقایسه با میزان حضور در جریان ترافیک، کودکان به طور متوسط 4 برابر بیشتر از بزرگسالان دچار حادثه می‌شوند که یکی از دلایل اصلی آن ناتوانی در مواجهه با حوادث ترافیکی است.
 
*آموزش‌های ترافیکی هم برای کودکان ضروری است هم برای بزرگسالان
 
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای برای کودکان از طریق مدارس، رسانه‌ها و خانه‌های کودک تدارک دیده شده، اظهار کرد: آموزش 5 روزه 300 مربی کودک سراهای محلات با مشارکت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از جمله این برنامه‌ها بود که مراسم اختتامیه آن ماه گذشته برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های ترافیکی مختص سن خاصی نیست، تصریح کرد: بالا بردن سطح آگاهی‌های بزرگسالان در زمینه موضوعات ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات لازم بوده و پیگیری آموزش‌های بزرگسالان حتی از ارائه این آموزش‌ها به کودکان نیز ضروری تر است.
 
وی با تأکید بر لزوم به کارگیری راهکارهای مؤثر برای الزام راکبان موتورسیکلت‌ها و رانندگان خودروها به رعایت حقوق عابران پیاده، اضافه کرد: آموزش‌های ترافیکی می‌تواند به افراد در درک درست و شناخت واقعی از مسائلی که در جریان ترافیک زندگی آن ها را مورد تهدید قرار می‌دهند، کمک کند.
 
*متخلفان باید بدانند نادیده گرفتن قانون برای آن‌ها کم هزینه نخواهد بود
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با آموزش‌های ترافیکی می‌توان به میزان زیادی خسارات مادی و صدمات جانی جبران-ناپذیر ناشی از تصادفات را کاهش داد، اظهار کرد: علاوه بر نیاز به آموزش، مجاب کردن افراد هنجارشکن به رعایت قانون نیز، نیازمند سخت‏گیری قانون‏گزار است.
 
وی با بیان اینکه به همین دلیل لازم است قوانین و مقررات برای افراد هنجار گریز به شکل جدی به اجرا در آید، تصریح کرد: قانون باید با رعایت مفاد تنبیهی و اِعمال محدودیت‌های مربوطه، به صورت کامل به مورد اجرا گذاشته شود.
 
تشکری‌هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه متخلفان باید بدانند نادیده گرفتن قانون برای آن‌ها به هیچ وجه کم هزینه نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و اِعمال قوانین و مقررات بازدارنده به صورت هم زمان، متضمن موفقیت پروژه‌‌های ترافیکی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خسارات ، تصادف ، کروکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار