درآمد کارگران انگلیسی کاهش یافت / تهدید چشم‌انداز شغلی شهروندان

بر اساس نتایج یک تحقیق در انگلیس بیش از پنج میلیون نفر از افراد این کشور در مشاغل کم‌درآمد فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، بر اساس گزارش اندیشکده  (Resolution Foundation) شمار شهروندان انگلیسی که در مشاغل کم‌درآمد فعالیت می‌کنند سال گذشته از ۲۱ به ۲۲ درصد افزایش یافت.

همچنین، در این گزارش آمده است سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر به تعداد افرادی که درآمد آن‌ها کمتر از دو سوم میانگین حقوق در هر ساعت بود افزوده شد.

بر این اساس شمار شاغلان مشاغل کم‌درآمد در انگلیس در سال گذشته میلادی به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافت. متوسط پرداخت حقوق در انگلیس ساعتی هفت پوند و ۷۰ پنس است.

این گزارش همچنین می‌گوید که میزان دستمزد کارگران در انگلیس از میانگین حقوق کارگران در آلمان و استرالیا پایین‌تر است.

کارگران انگلیسی با این درآمد کم به سختی می‌توانند به جز تامین نیازهای ضروری خود برای مخارج دیگر زندگی هزینه کنند.

بر اساس این گزارش، حقوق تقریبا ۲۵ درصد کارگرانی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند در پنج سال گذشته افزایش نیافته است.

متیو ویت‌تیکر، اقتصاد‌دان ارشد این اندیشکده گفت: درآمد کم و سال‌ها در‌جا زدن در این وضعیت نه تنها موجب فشار مالی می‌شود بلکه چشم‌انداز شغلی افراد را همواره تهدید می‌کند.

معضل فزاینده مشاغل کم‌درآمد سبب گرفتاری مالی دولت می‌شود زیرا نمی‌تواند مالیات را افزایش دهد و کارگران نیز نمی‌توانند قبوض خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی به تنهایی مشکل کم‌درآمدی را حل نمی‌کند؛ اگر ما واقعا امروز در پی حل ریشه‌ای این معضل هستیم لازم است نگاه دقیق‌تری به اشتغال‌زایی، صنایع در حال رشد و امکان جابه‌جایی افراد از یک شغل یا یک بخش را داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار