تبریز؛

صادرات 560 تن گیاهان دارویی-صنعتی به کشورهای همجوار

کارشناس مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: تنها در 6 ماهه نخست امسال 560 تن محصولات گیاهان دارویی – صنعتی به کشورهای همجوار صادر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمد گل‌محمدی اظهار کرد:  از جمله گونه های صادر شده ، کبر با نام علمی Caparis Spinosa و میوه نسترن وحشی با نام علمی Rosa Canin است.

وی ادامه داد: کبر بیشتر از شهرستان خداآفرین و میوه نسترن وحشی از شهرستانهای آذرشهر و میانه به کشورهایی همچون ترکیه و اوکراین صادر گردیده است.

گل محمدی با اشاره به اینکه جهت صدور مجوز صادرات نیاز به اخذ بهره مالکانه برای دولت است، اضافه کرد 15% از درآمد حاصل از این صادرات به حساب خزانه دولت واریز می گردد.

وی در ادامه افزود: کبر گیاهی است که در ارتفاعات بالای 2500 متر از سطح دریا رشد می کند و از جمله خواص آن می توان به آرام بخش بودن و نرم کنندگی در رفع سرفه و کاهش حملات آسم اشاره نمود.

گل محمدی ادامه داد: میوه نسترن وحشی نیز به دلیل مقادیر فراوان ویتامین C بسیار مورد توجه طب سنتی است و از جمله فواید مهم این گیاه را در درمان فشار خون و قند خون و ورم کلیه بر شمرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تبریز ، گیاهان ، دارویی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.