بجنورد؛

کمبود اعتبار مهم‌ترین چالش یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در خراسان‌شمالی ‌

‌رئیس خدمات فنی اداره‌کل تعاون روستایی خراسان‌شمالی گفت: کمبود اعتبار مهم‌ترین چالش یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در این استان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،«حسین احمدآبادی»، با اشاره به اینکه حدود 60 درصد اراضی کشاورزی این استان خرد است، گفت: از همین‌رو شرکت‌هایی با نام شرکت تعاونی و تولید راه‌اندازی شدند که مهم‌ترین هدف آن یکپارچه‌سازی اراضی است.

وی با بیان اینکه 40 شرکت تعاونی تولید در این استان وجود دارد که از این تعداد 24 شرکت غیرفعال هستند، افزود: بدهی به بانک‌ها موجب شده تا این شرکت‌ها تعطیل شوند.

‌رئیس خدمات فنی اداره‌کل تعاون روستایی خراسان‌شمالی ادامه داد: اخذ تسهیلات از بانک‌ها برای اجرای طرح‌های آب و خاک و عدم توانایی آنها در بازپرداخت تسهیلات موجب شده است تا این تعداد شرکت غیرفعال شوند.

احمدآبادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اعتباری برای مطالعات یکپارچه‌سازی و اجرای طرح‌های یک جا کشتی به این شرکت‌ها اختصاص نیافته است، تصریح کرد: فقط توسط شرکت‌های تعاونی تولید مایوان 2000 هکتار، بلقیس 2000 هکتار و یک شرکت تعاونی تولید دیگر 1700هکتار، طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: بجنورد ، کشاورزی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.