ولایتی در دیدار با وزیر خارجه نروژ:

خاورمیانه چهارراه جهان است/ بحران در منطقه به نفع هیج کشوری نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: بحران در منطقه خاورمیانه به نفع هیج کشوری در جهان نیست، چون خاورمیانه چهار راه جهان است و باید آرام باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با "بورگ برنده" وزیر امورخارجه نروژ با بیان اینکه عدم امنیت و بحران در منطقه خاورمیانه به نفع هیچ کشوری نیست، بیان داشت: منطقه خاورمیانه چهار راه جهان است و باید آرام باشد.  
 
ولایتی اظهار داشت: منطقه خاورمیانه دچار بحران‌های جدی است که قابل بحث است و برخی از شرایطی که در اروپا به وجود آمده از جمله بحران اوکراین می‌تواند روی منطقه خاورمیانه تاثیرگذار باشد.  
 
وی اظهار کرد: متاسفانه گروه تروریستی داعش با حمایت برخی از کشور‌ها امروز به عنوان یک گروه تکفیری و افراطی بر ضد تمامی قوانین بین المللی عمل می‌کند و برای تمام منطقه و جهان خطرناک است.  
 
مشاور مقام مظعم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: از برخی از کشورهای اروپایی هم عضو گروه تروریستی داعش هستند که این موضوع تاسف برانگیز است.  
 
وی تاکید کرد: ما می‌دانیم که بنا نهادن روابط با نروژ می‌تواند مثبت و سازنده باشد.  
 
هچنین در این دیدار، وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به اینکه بیش از ده سال است که از سفر وزیر خارجه نروژ به ایران می‌گذرد، گفت: من برای بحث در مورد موضوعات مختلف به ایران آمده‌ام تا در مورد موضوعات مختلف از جمله احیای روابط اقتصادی، دیدارهای دوجانبه داشته باشم.  
 
وزیر امور خارجه نروژ تصریح کرد: داعش شرایط بحرانی را برای منطقه به وجود آورده است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خبرنگار ، حوزه ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار