رئیس دانشگاه امیرکبیر:

دانشگاه امیرکبیر یک پایلوت برای نظریه‌های جدید است

معتمدی گفت:‌ دانشگاه امیرکبیر یک پایلوت برای ایده‌ها و نظریه‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در دیدار ستاری از دانشگاه امیرکبیر، طی سخنرانی گفت:‌ تجربه‌ای که در بخش خدمات و صنعت داریم، این را نشان می‌دهد که ما پتانسیل زیادی در دانشگاه خود داریم، اما شاید مشکل ما از ساختار باشد. 
 
وی افزود:‌ دانشگاه امیرکبیر یک پایلوت برای ایده‌ها و نظریه‌های جدید است که اگر این دانشگاه یک حرکت قوی در یک حوزه داشته باشد، می‌تواند به عنوان پایلوت اثرگذار باشد. 
 
معتمدی تصریح کرد:‌ طی دیدار ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دانشگاه امیدواریم همکاری ما با معاونت بیشتر شود تا بتوانیم در عرصه علم و فناوری قدم برداریم. 
 
تمرکز بر روی فرآیند نوآوری از فعالیت‌های اولویت‌دار است 
 
در ادامه مسعود برومند، معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت:‌ در سال 92 در خصوص کنفرانس‌ها در دانشگاه با مشکل برخورده‌ایم. 
 
وی افزود: در بحث پژوهانه دانشجویان دکتری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حمایت‌های خوبی انجام داده‌اند و این در حالی است که در سال 93 به دلیل برخی مشکلات برای دانشجویان فرادکتری نتوانستیم بیشتر از 8 دانشجو را جذب کنیم و این در حالی است که حتی تعداد طرح‌های منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کاهش یافت و شاهد افت در بحث پژوهشی و فناوری بوده‌ایم. 
 
برومند اظهار داشت:‌ هم‌اکنون تمرکز ما در دانشگاه در بحث اقتصاد دانش نوین است و دانشگاه‌ها نقش اساسی در فرآیند نوآوری در این زمینه دارند. 
 
وی به مشکل در بحث تجاری‌سازی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت:‌ از جمله دیگر فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها با مشکل روبرو است بحث تجازی‌سازی است. 
 
وی اظهار داشت:‌ تمرکز بر روی فرآیند نوآوری از جمله فعالیت‌های دارای اولویت در دانشگاه امیرکبیر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار