معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:

طنین "هیهات منّا الذله" روز عاشورا در هیئت‌های مذهبی سراسر کشور

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به مصادف شدن روز عاشواری امسال با روز سیزدهم آبان روز استکبار ستیزی ، هیئت مذهبی کشور در این روز، شعار «هیهات منّا الذله» ، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر خواهند داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در 3250 بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است، اظهارداشت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در این طرح پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به تجمع 5 هزار نفری «لبیک یا حسین» ، «همایش شیرخوارگان حسینی» و «سوگواره احلی من العسل» را در بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال باتوجه به تلاقی روز عاشورا با روز 13 آبان ، روز استکبار ستیزی برنامه ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، افزود: شعار اصلی هیات های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان در این روز «هیهات منّا الذله» ، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خواهد بود.

شرفخانی اضافه کرد: پرچم‌های متمرکز با شعار «هیهات منّا الذله» و پوسترهایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» طراحی شده و در سطح امامزادگان کشور توزیع شده است. مردم در این روز با آرمان های اهل بیت (ع) عهد و پیمان خواهند بست و پیمان می بندند که در برابر ظالمین جهانی بایستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همایش رهروان حسینی در روز پنجشنبه 15 آبانماه مصادف با 12 محرم در 273 امامزاده کشور ویژه بانوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش با هدف بیان سیره و روش حرکت حضرت زینب (س) ، تشریح خطبه این بزرگوار در کوفه، بیان ضرورت رهروی بانوان از حضرت زینب (س) در مباحثی چون همراهی با ولایت و خصایل اخلاقی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش حضرت زینب (س) به عنوان الگوی بانوان مطرح می‌شود، افزود: تجلیل از مادران شهید دفاع مقدس به عنوان الگوهای صبر، تجلیل از مادران شهید مدافعان حرم حضرت زینب (س) که در مظلومیت تدفین و تشییع شدند و تجلیل از مادران شهدای هسته‌ای از جمله برنامه‌های این همایش است.

شرفخانی اضافه کرد: در این همایش میثاق نامه‌ای به امضای بانوان خواهد رسید تا اقدامی عملی در راستای شعار لبیک یا حسین و لبیک یا زینب آنها باشد که محور اصلی این میثاق نامه حفظ حجاب و حیا ، تربیت صحیح فرزندان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عاشورا ، امسال ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار