حزب الله: ما در وسط معرکه عاشورا قرار داریم و شاهد تکرار‌‌ همان حوادث هستیم/ امروز کسانی که در برابر توطئه‌ها ایستاده‌اند حسینی‌های زمان هستند

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان‌ اینکه که امروز ما در وسط معرکه عاشورا قرار داریم و شاهد تکرار‌‌ همان حوادث هستیم گفت یزیدیان امروز کاملا شبیه به یزیدیان در کربلا هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان اینکه تاریخ در حال تکرار شدن است گفت: امروز ما در وسط معرکه عاشورا قرار داریم و شاهد تکرار‌‌ همان حوادث هستیم. 

سید "ابراهیم امین سید" رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در شب هشتم محرم در مجمع سید الشهداء بیروت به ایراد سخن پرداخت.

 وی در سخنرانی خود  گفت: امروز در منطقه ما، زمان زمان عاشورا و مکان، کربلا است. ما گرد هم نمی‌آییم تا از عاشورا یاد کنیم بلکه جمع می‌شویم تا عاشورایی بودن و کربلایی بودن زمان و مکان خود را یادآور شویم و یزید و یزیدیان زمان را که علیه حسین و حسینی‌ها شورش کرده‌اند بشناسیم. امروز نگاه کردن به رزمندگان، مجروحان و چهره شهدا و خانواده‌هایشان نگاه کردن به چهره اصحاب اباعبدالله در کربلا است. ما امروز یاری کنندگان محمد (ص) و خاندان او هستیم و شهدا و اسرا و مجروحانمان‌‌ همان شهدا و اسرا و مجروحان کربلا هستند. 

امروز ما در مقابل یزیدیان هستیم. یزیدیان امروز کاملا شبیه به یزیدیان در کربلا هستند. آن‌ها از لحاظ سیما، لباس، رفتار، ذبح انسان‌ها و تفکراتشان شبیه به یزید هستند. بحمدلله ما تاکنون در برابر حوادث منطقه هوشیار بوده‌ایم و لحظه‌ای از مسیر خود منحرف نشده‌ایم و در حقانیت راه‌مان تردید نکرده‌ایم. 

در کربلا شخصیتی مثل یزید می‌خواست خود را به عنوان خلیفه پیامبر بر مردم تحمیل کند و در مقابل، امام حسین (ع) را خارج شده از دین و کافر و کشته شده توسط خدا نشان دهد، اما امام حسین عکس این مساله را اثبات کرد. امروز هم چنین توطئه‌ای وجود دارد ولی با نام‌های دیگر. در حالی که قرآن، قبله، پیامبر و اهل بیت او بزرگ‌ترین سمبل‌های وحدت میان مسلمانان هستند اما عده‌ای می‌خواهند همین مسایل را عامل تفرقه مسلمانان قرار دهند. امروز کسانی که در برابر این توطئه ایستاده‌اند حسینی‌های زمان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار