هواپيمای سازمان امنيت و همکاری اروپا هدف قرار گرفت

خبرگزاری رویترز گزارش داد، هواپيمای سازمان امنيت و همکاری اروپا در اوکراين هدف شليک قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین این سازمان که مشغول گشت زنی بر فراز مناطق شرقی اوکراین بود چندین بار هدف شلیک گلوله های ضدهوایی قرار گرفت. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا در این باره اعلام کرد این هواپیمای بدون سرنشین پس از هدف قرار گرفتن توانست به زمین فرود بیاید. این سازمان هدف از پرواز این هواپیما را نظارت بر آتش بس میان نیروهای دولت اوکراین و جدایی طلبان حامی روسیه در شرق این کشور عنوان کرد.

در بیانیه سازمان امنیت و همکاری اروپا در این باره آمده است این هواپیما در شرق شهر "ماریوپل" و در ارتفاع 1520 متری از سطح زمین در حال پرواز بود که هدف شلیک قرار گرفت. 

همچنین بر اساس این بیانیه، گلوله ها مربوط به یک اسلحه ضد هوایی بود که روی یک کامیون غیر نظامی نصب شده بود.

این حمله در حالی رخ دادکه جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین روز دوشنبه در انتخاباتی که توسط کیف و کشورهای غربی محکوم شد، یک رهبر جدیی طلب را انتخاب کردند. 

"دانیل بائر"، فرستاده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در این باره در بیانیه ای اعلام کرد: آشکار است که عامل این حادثه، جدایی طلبان مورد حمایت روسیه بودند.

وی همچنین از روسیه خواست از نفوذ خود در میان جدایی طلبان استفاده کند و به هیات ناظر این سازمان اجازه دهد ماموریت خود را به انجام برساند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار