نشست خبری مشترک وزیران خارجه آمریکا و فرانسه؛

کری: ایران تنها حق دستیابی به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد/فابیوس: حق ايران است که از انرژی هسته اي صلح آميز استفاده کند

وزیران امور خارجه آمریکا و فرانسه در نشست خبری مشترک به تشریح مواضع جید خود در مورد پرونده هسته‌ای ایران پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الحدث؛ وزیران امور خارجه آمریکا و فرانسه در نشست خبری مشترک به تشریح مواضع جید خود در مورد پرونده هسته‌ای ایران پرداختند.

لوران فابیوس گفت: درباره مسئله مذاکرات با ایران در خصوص برنامه هسته ای آن مذاکره کردیم. ما در چارچوب 1+5 در این خصوص عمل می کنیم و بیست و چهارم نوامبر مذاکره خواهیم کرد. بسیار حائز اهمیت است که فرانسه و آمریکا موضع خود را در این خصوص هماهنگ کنند.
وی مدعی شد: ما در اینجا موضع خود را تکرار می کنیم و آن این است که حق ایران است که از انرژی هسته ای صلح آمیز استفاده کند، اما نه سلاح اتمی و بر این اساس به مذاکرات و گفتگوها ادامه خواهیم داد. علاوه بر این موضوع، درباره لبنان و مسئله فلسطینی- اسرائیلی مذاکره کردیم.
جان کری در این کنفرانس خبری مشترک با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت:همانطور که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت ما گفتگوهایی بسیار جامع و گسترده داشتیم ما توافق داریم که در شرایط بسیار بسیار پیچیده ای قرار داریم و با چالش های بسیار بزرگی روبرو هستیم. با این حال ما همزمان معتقدیم که باید با این چالش ها برخورد کنیم چه این چالش ابولا باشد، چه داعش در سوریه یا عراق باشد یا ایران و افغانستان، آمریکا و فرانسه با یکدیگر همکاری دارند. ما درباره رویکردها و روش های برطرف کردن نگرانی های مربوط به مذاکرات هسته ای با ایران گفتگو کردیم. من با لوران موافقم ؛ایران حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای را دارد اما اجازه تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای رَا ندارد. ما بر این باوریم که اثبات این مسئله برای جهان بسیار ساده است که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است. بنابراین ما درباره مواضع مشترک و منافع مشترک خود گفتگو کردیم و در این باره همکاری نزدیکی داریم و این ارتباط نزدیک و همکاری نزدیک در این زمینه طی چند هفته آتی ادامه خواهد یافت.

به علاوه ما به شدت پایبند و متعهد به ادامه فشار برای برقراری ثبات و توان دستیابی به صلح در خاورمیانه هستیم و این مسئله از محورهای گفتگوهای امروز بود. هم آمریکا و هم فرانسه نگرانی هایی عمیق درباره مسئله شهرک سازی دارند و بر لزوم خودداری همه طرفها از رویارویی و تلاش برای یافتن راهی برای بازگشت به مذاکرات تاکید دارند که بسیار مهم و حیاتی و تنها راه دستیابی  و حصول صلح و ثباتی است که همه طرفها می خواهند.
دو طرف همچنین درباره مسایل مختلف از جمله مسایل آفریقا با یکدیگر تعامل و همکاری دارند و این همکاری ها ظرف هفته های بسیار نزدیک و گسترده تر خواهد بود. 

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مجتبی
۱۳:۱۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
باید بپذیرید در غیر اینصورت با خروج ایران از ان پی تی دستتان خالی و خرما بر نخیل خواهد بود. ایران استفاده صلح آمیز داره مگر با کره شمالی که استفاده نظامی از انرژی هسته ای میکند چکار کردین که با ایران بزرگ بتوانید؟!.
Iran (Islamic Republic of)
alish52
۱۳:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
خیییییییییییییییییییییییییییلی خوار و خفیف هستید شما بدبختا!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار