نذر خون 40 هزار ایرانی ادا شد

مراکز اهدای خون سراسر کشور در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نزدیک به 50 هزار نفر مراجعه کننده داشتند که از این تعداد 40 هزار و 235 نفر موفق به ادای نذر خود شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،از اعلام عصر چهارشنبه روابط عمومی سازمان انتقال خون، حدود 4 هزار نفر نیز با تعیین وقت، روزهای آینده را برای ادای نذر خود انتخاب کردند.

از جمع 40 هزار 235 اهدا کننده خون در این روزها تعداد 9 هزار و 139 نفر برای اولین بار خون اهدا کردند و 20 هزار و 575 نفر آنها از اهداکنندگان مستمری هستند که سالانه حداقل دو بار خون اهدا می کنند.

تهرانی ها با اهدای 3 هزار و 804 واحد، مردم آذربایجان شرقی با 3 هزار و 673 واحد و هموطنان آذربایجان غربی با 2 هزار و 827 واحد بیشترین اهدای خون در کشور را در تاسوعا و عاشورای امسال از آن خود کردند.

'سید حسن هاشمی ' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به همین مناسبت روز دوشنبه همزمان با روز تاسوعا از سازمان انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال بازدید کرد.

قریب به 50 درصد از اهدا کنندگان در روز تاسوعا این عمل خیر را انجام داده اند.

بر اساس اعلام سازمان مزبور در روز تاسوعا 16 هزار و 300 نفر با مراجعه به مراکز مربوطه خون اهدا کرده اند.

مجموع افراد مراجعه کننده در این روز به مراکز انتقال خون 19 هزار و 500 نفر بوده است که مابقی برای روزهای آینده در نوبت قرار گرفته اند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران نیز با اشاره به اجرای طرح نذر خون که از روز تاسوعا آغاز شده است ، اعلام کرد: اجرای این طرح که با هدف ساماندهی و مدیریت اهدای خون سوگواران حسینی انجام می شود تا اربعین حسینی ادامه دارد.

علی اکبر پورفتح الله همچنین از ثبت نام اینترنتی 1300 نفر از هموطنان تهرانی برای ادای نذر خون در روزهای بعد از تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: روز گذشته 1661نفر در تهران خون اهدا کردند.
منبع: تابناک
برچسب ها: وبگردی ، اهدا ، خون ، نذر ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.