طی یادداشتی در روزنامه گاردین؛

دیپلمات‌های اروپایی: اکنون زمان رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است

جمعی از دیپلمات‌های ارشد اروپایی در یادداشتی در روزنامه گاردین خواستار توافق میان ایران و 5+1در مهلت معین شدند و از طرفین خواستند این فرصت را غنیمت شمارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ جمعی از دیپلمات‌های ارشد سابق اروپایی در یادداشتی با عنوان " اکنون زمان رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است"  در روزنامه انگلیسی گاردین،  تاکید کرد که 3+3(سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و سه کشور غیر اروپایی چین، روسیه و آمریکا) باید فرصت ایجاد شده را غنیمت بشمارد.

این مقاله تصریح می‌کند: ما اصرار داریم که طرفین تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر به توافق برسند. 

نویسندگان این مقاله تاکید دارند که به تاخیر انداختن زمان توافق اتخاذ تصمیمات را دشوارتر می‌کند و  فرصت بیشتری به مخالفان برای تخریب روند دیپلماتیک مربوط برای توافق می‌دهد.

 از طرفین خواسته‌اند به توافقی دست یابند که ضمن پاسخگویی به نگرانی های  صلح‌آمیز و موثر از تکثیر اتمی به آرمان‌های منطقی و حاکمیت ملی ایران احترام  بگذارد.

 "خاویرسولانا" مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو، "آنا پالاسیو" وزیر امور خارجه اسبق اسپانیا، "کارل بیلدت" وزیر خارجه سابق سوئد، "اما بونینو" وزیر خارجه اسبق ایتالیا، "جان ماری گوئنو" رئیس مرکز تحقیقاتی "گروه بین المللی بحران" و "نوربرت روتگن" و "روبرت کوپر" دیپلمات ارشد انگلیسی از نویسندگان این یادداشت در این روزنامه انگلیسی بوده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار