امام حسین(ع) متن است، قیامش را به حاشیه نرانید

مسئول تبلیغ و تهذیب حوزه امام صادق(ع) اصل عزاداری برای مصیبت امام حسین(ع) را جزو شعائر اسلامی دانست و گفت: امروز فاصله گرفتن از آرمان امام حسین(ع) و اصل هدف‌شان از قیام به فرعیات و عزاداری برای با صرف هزینه‎های کلان تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام علی ناصر: با تحقیق و تأمل در قیام امام حسین(ع) به این نتیجه می‌رسیم که این قیام زمانی به وقوع پیوست که اساس و ارزش‎های دینی در جامعه‎ای که امام حسین(ع) امام زمانشان بود رو به کم شدن می‎رفت و امام با حرکت خود خواست اصل دین را احیاء کند و در این راه تمام مصیبت‌ها و شکنجه‎های وارده به اهل بیت ایشان و فاجعه روز عاشورا همه برای احیاء و زنده کردن دین پیامبر(ص) بود.

وی افزود: امام حسین(ع) به هنگام خروج از مدینه اولین شعار خود برای همه آزادی‌خواهان را "هیهات من الذله" اعلام کرد که در نهایت به "هل من ناصر ینصرنی" ختم شد که این شعار تا روز قیامت طنین‌انداز خواهد بود.

ناصر یادآور شد: امروز برای جامعه اسلامی ما پسندیده نیست که از همه درس‎هایی که امام حسین(ع) با حرکت خود در راه خدا انجام داد، فقط عزاداری برای ایشان را آموخته باشیم، بلکه باید با معرفت‌افزایی به ‌دنبال هدف امام حسین(ع) از حرکت و خلق واقعه عاشورا باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، امام حسین ، قیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.