مسئولان دفاعی آمریکا فاش کردند:

بی توجهی پنتاگون به نظاميانی که درمعرض عامل های شيميايی در عراق بوده اند

مسئولان دفاعی آمریکا اعلام کردندکه پنتاگون تاکنون به طور مناسب برای درمان نظامیانی که احتمالا در معرض عامل های تسلیحات شیمیایی در عراق بوده اند اقدام نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونایتدپرس، مسئولان دفاعی آمریکا فاش کردند حدود 629 نظامی آمریکایی احتمالا در معرض عامل های تسلیحات شیمیایی در عراق بوده اند با این حال پنتاگون تاکنون به طور مناسبی برای درمان آنها اقدام نکرده و این مسئله را به طور درست پیگیری نکرده است. 

براساس گزارش های منتشر شده، این تماس با عامل های شیمیایی در عراق از سال 2003 میلادی آغاز شده است زمانی که نیروهای آمریکایی انبارهای حاوی مواد شیمیایی ضعیف شده مربوط به دهه 1980 را در عراق کشف کردند. 

اطلاعات درباره میزان و شدت قرار داشتن نیروهای آمریکایی در معرض مواد شیمیایی، پس از آن منتشر شد که "چاک هیگل وزیر "دفاع آمریکا در پی گزارش نیویورک تایمز درباره آسیب دیدن 17 نظامی آمریکایی ناشی از سارین و عامل گاز خردل دستور تحقیقات داخلی درباره این مسئله را صادر کرد. 

این احتمال وجود دارد که دیگر نیروهای خارجی و نیز نیروهای ارتش عراق و غیرنظامیان نیز در معرض این عامل ها باشند. 

پنتاگون در حال حاضر در حال تشکیل یک خط مستقیم برای نیروها و کهنه سربازان برای گزارش موارد قرارگرفتن در معرض عامل های شیمیایی و نیز دستیابی به ارزیابی های پزشکی است. این نخستین بار است که پنتاگون برای برخورد با این مسئله اقدام می کند. 

یک کهنه سرباز فعال پیش از این اهمال آمریکا درباره این مسئله را تکان دهنده توصیف کرده بود. 

 پنتاگون پیش از این آمار مربوط به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را از طریق آزمایش های پزشکی از نظامیانی که از ماموریت بازگشته بودند تهیه کرده بود. با این حال اینکه چرا هیچ اقدامی از سوی پنتاگون در این باره صورت نگرفته است مشخص نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار