رصد رسانه های کاغذی؛

مشکل ذهنی مدیران فرهنگی/ بازی پلیس خوب و پلیس بد/ بازنده قمپز در کرد

با پیروزی و تسلط جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، اکنون دو بازوی کنگره یعنی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا کاملا در اختیار جمهوری‌خواهان قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،با پیروزی و تسلط جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، اکنون دو بازوی کنگره یعنی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا کاملا در اختیار جمهوری‌خواهان قرار گرفته است. پس از برگزاری این انتخابات، رسانه‌های غربی از آغاز چالش جدی دولت اوباما در سیاست خارجی و علی‌الخصوص پرونده هسته‌ای ایران خبر داده و مدعی هستند قدرت یافتن جمهوری‌خواهان در کنگره کار را برای مذاکرات هسته‌ای دشوار کرده و اوباما برای توافق احتمالی با ایران چالش سختی را با سناتورها و نمایندگان آمریکایی خواهد داشت.رویکرد سیاسی جمهوری‌خواهان به ویژه طیف موسوم به محافظه‌کاران، همیشه منطبق بر رفتارهای افراط‌گرایانه و تقابل خشن با کشورهای جهان بوده است. بر همین مبنا بود که دو جنگ بزرگ افغانستان و عراق در دستور کار دولت جورج بوش قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران نیز در زمان فعالیت دولت اصلاحات، «محور شرارت» نام گرفت.  اینها موضوعاتی است که روزنامه کیهان  در تیتر یک خود با عنوان " اختلاف کنگره و کاخ سفید بازی پلیس خوب و پلیس بد " به آن پرداخته است و چند روزنامه دیگر اصولگرا نیز کم و بیش همین موضوع را مورد بحث قرار داده اند  و تقریبا تمام روزنامه های سیاسی صبح امروز ،  مقاله ، یادداشت یا مصاحبه ای  را  به  مذاکرات هسته ای اختصاص دادند .

" بازنده قمپـــز در کـــــرد!"

 روزنامه وطن امروز نیز با اشاره به  گفته های اخیر اوباما  نوشت : پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور آمریکا برای رهایی از وضعیت فعلی خود دست به چه اقداماتی می‌زند، سخت نبود. از همان روزی که اوباما مجلس نمایندگان، سنا و کنگره را به جمهوریخواهان باخت، مشخص بود تنها راه نجات اوباما از مخمصه فعلی، ایران است. ، در واقع این را می‌توان با قطعیت گفت که «اوباما اکنون ایران را جزیره نجات خود می‌داند». او همه چیز را باخته است و حتی دموکرات‌ها هم باخت خود را نتیجه اشتباهات مکرر اوباما می‌دانند.
محافل سیاسی در آمریکا معتقدند 2 سال باقیمانده از ریاست جمهوری اوباما، سال‌های حساب‌کشی از او است. شکست‌های مکرر وی در سیاست خارجی باعث خشم آمریکایی‌ها شد. آنها می‌گویند در ماجرای اوکراین، پوتین آمریکا را تحقیر کرد و پس از ماجرای رجزخوانی‌های اوباما برای حمله به سوریه، دیگر هیچ‌کس تهدید‌های آمریکا را جدی نمی‌گیرد. در خاک آمریکا نیز سیاست‌های اوباما یکی پس از دیگری شکست خورده است. شکست طرح پر سر و صدای بهداشت و بیمه‌های عمومی یکی از سنگین‌ترین ضرباتی بود که بر اوباما و دموکرات‌ها وارد شد. محبوبیت او اکنون در کمترین حالت از سال 2008 تاکنون است.

همه اوباما را یک رئیس‌جمهور ضعیف می‌دانند و به همین خاطر است که حتی اعراب منطقه که عوامل سنتی آمریکا بوده‌اند نیز دیگر چندان آمریکایی‌ها را در تحولات منطقه جدی نمی‌گیرند.  پیرمردهای جمهوریخواه، اوباما را مایه خجالت آمریکا می‌دانند و کم‌کم صداهایی در آمریکا شنیده می‌شود که می‌گویند اوباما یک «رئیس‌جمهور تحمیلی» است! او حالا یک رئیس‌جمهور ضعیف است. اولین اظهارات او پس از انتخابات آمریکا نیز نشان می‌دهد او هم باخت و هم واقعیات فعلی را پذیرفته است. اما آنچه در این میان به ایران مرتبط است، تاثیر این شرایط بر مذاکرات هسته‌ای است. اوباما یک روز پس از انتخابات آمریکا طی یک نشست خبری در این‌باره اظهارنظر کرد اما در کمال تعجب، او که اکنون یک رئیس‌جمهور ضعیف است و حتی نسبت به هفته گذشته نیز از قدرت کمتر و محدودتری برخوردار است؛ باز هم همانند گذشته و از موضع طلبکارانه ایران را متهم به تلاش برای ساخت سلاح اتمی کرد، مذاکرات دولت روحانی را از سر ناچاری دانست و با نشان دادن کنگره، باز هم از همان بازی قدیمی کارت کنگره استفاده کرد و صراحتا گفت: «عدم توافق را به توافق بد ترجیح می‌دهم»!

لغو تحریم‌ها یک مطالبه ملی است. اساس مذاکرات هسته‌ای بر پایه لغو تحریم‌ها بنا نهاده شد. برای لغو تحریم‌ها به تیم ظریف اجازه مذاکرات غیرمحدود با همتایان آمریکایی‌شان داده شد. موضوع و ماجرا درباره لغو تحریم‌ها است. بنابراین اساسا تا تحریم‌ها لغو نشود، هیچ مذاکره‌ای ارزش نخواهد داشت. منتقدان توافق ژنو به دلیل ضعف‌های فراوان این توافقنامه معتقد بودند از دل این توافق ضعیف،  «لغو تحریم‌ها» به‌دست نمی‌آید. مرور زمان نیز همین را نشان داد. در ادامه مذاکرات هم خبرهایی خطرناک از مذاکرات شنیده شد. آمریکایی‌ها از «تعلیق تحریم‌ها» به جای «لغو تحریم‌ها» گفتند و لغو آن را به یک فاصله زمانی چندساله، پس از راستی‌آزمایی تعهدات ایران و آن هم توسط کنگره، موکول می‌کنند. این کلاه گشادی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند بر سر مردم ایران بگذارند. اکنون اما این ترفند دیگر فاقد وجاهت است و دیگر موضوعیت ندارد. کنگره در دست مخالفان اوباما است و تعهد او برای لغو تحریم‌ها هیچ ارزشی ندارد. بنابراین اکنون که نه کنگره در دست اوباما است و نه اوباما یک رئیس‌جمهور مقتدر است؛ و اکنون که نیاز این رئیس‌جمهور ضعیف به توافق هسته‌ای علنی شده است؛ آیا شرایط برای گرفتن امتیاز مهم «لغو تحریم‌ها» فراهم نیست؟ اگرچه بی‌تدبیری در تعطیلی و توقف برخی تاسیسات هسته‌ای ایران، هزینه‌های سنگینی به حقوق مردم وارد کرده است اما گرفتن امتیاز «لغو تحریم‌ها» اقدام مهمی است که تیم مذاکره‌کننده باید نسبت به آن اقدام کند. گرفتن امتیاز لغو تحریم‌ها از 2 جهت حائز اهمیت است؛ اول اینکه باید از حقوق مردم دفاع کرد و اکنون که حریف تضعیف شده، فرصت مناسبی برای احقاق حقوق ملت است و وظیفه و تکلیف دولت نیز نباید چیزی غیر از این باشد. دوم تیم مذاکره‌کننده پس از اشتباهات فاحش و هزینه‌ساز گذشته، می‌تواند با تحقق این مطالبه ملی به‌نوعی اشتباهات گذشته خود را جبران کند.


«جنگ زرگری اوباما و کنگره برای امتیازگیری هسته ای
»


روزنامه حمایت نیز تیتری هم مضمون با تیتر یک روزنامه کیهان برای خود انتخاب کرد و نوشت :  در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، مقامات آمریکایی همچنان با طرح ادعاهای واهی در صددند تا بتوانند از ایران امتیاز بگیرند و با وعده هایی که عمل به آنها، به اما و اگر ختم می شود، سرنوشت پرونده هسته ای کشورمان را به چک بی محل خود گره بزنند.
باراک اوباما رییس جمهور امریکا پس از شکست حزبش در انتخابات کنگره، در یک کنفرانس خبری درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت: اگر ایران معامله پیشنهادی دولت امریکا را بپذیرد، راضی کردن کنگره به موافقت با آن کار سختی نخواهد بود.اظهارات رییس جمهور دمکرات آمریکا در حالی است که از ماه ژانویه قرار است کنگره ای با اکثریت نمایندگان جمهوری خواه تشکیل شود و به نظر می رسد که اجرای مفاد توافق جامع از سوی آمریکایی ها به اما  و اگر منوط می شود. این در حالی است که شواهد و قرائن نشان می‌دهد اوباما و کنگره در یک تقسیم کار سیاست جنگ زرگری برای امتیازگیری هسته ای از ایران را در پیش گرفته‌اند. باراک اوباما در ادامه در خصوص چشم انداز مذاکرات با ایران مدعی شد: با توجه به تحریم های بی سابقه ای که به اجرا گذاشته ایم که آثار واقعی و فلج کننده ای بر اقتصاد ایران داشت، آنان به میز مذاکرات آمدند و برای نخستین بار به صورت جدی در خصوص اطمینان دادن از اینکه به سوی سلاح اتمی حرکت نمی کنند، صورت دادند.  اوباما افزود: ایران به توافق ژنو پای‌بند بود و ما موفق شدیم برنامه آنان را متوقف کنیم.رییس جمهور آمریکا گفت : ما به ایران چارچوبی را ارائه کرده ایم که به آنان امکان می دهد به نیازهای صلح آمیز هسته ای خود پاسخ بدهند و اینکه آنان بتوانند به صورت کامل به آنچه که به سود ایران، منطقه و دنیاست «بله» بگویند، سوالی است که هنوز جواب داده نشده است که در چند هفته آینده، پاسخ آن مشخص خواهد شد.وی در خصوص تحریم ها نیز گفت: ما می خواهیم مطمئن شدیم که توافق به دست می آید و وقتی این توافق به دست آمد و اطمینان یافتیم که ایران از رسیدن به سلاح اتمی منع شده است، می توانیم دنیا و افکار عمومی را قانع کنیم که ایران از رسیدن به سلاح اتمی بازداشته شده است، می توانیم با کنگره تعامل کنیم. باور دارم که در این صورت می توان این بحث را برای کنگره پیش کشید که این بهترین راه برای ما برای جلوگیری از ایران اتمی و موثرتر از هر انتخاب دیگر از جمله اقدام نظامی است. با این حال، این امر مستلزم یک توافق خوب است و همانطور که بارها گفته ام، نرسیدن به توافق بهتر از رسیدن به توافقی بد است.همچنین ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه با بیان اینکه هرگونه اقدام نظامی علیه ایران «چالش‌پرانگیز» است، گفت: «استفاده از ابزار نظامی قدرت، تنها اهداف هسته‌ای ایران را به تأخیر می‌اندازد و آن را نابود نمی‌کند.»دمپسی با بیان اینکه بهترین راه حل این است که ایران خود از اهداف هسته‌ای دست بردارد، گفت: «آنچه که ظرفیت هسته‌ای ایران را به یک مسئله تبدیلمی‌کند، نه سانتریفیوژها و نه موشک‌های بالستیک، بلکه سرمایه انسانی است که تخصص لازم برای احیای این برنامه را داراست.» تهدید به اقدام نظامی و فشار از طریق تحریم‌ها از جمله ابزارهایی بوده است که مقامات آمریکایی همواره در رویارویی با ایران بر آن تأکید داشته‌اند اما هیچکدام از این موارد نتوانسته مسیر هسته ای شدن ایران را مسدود کند.
 
کاخ سفید: ابعاد دشوار مذاکرات باقی مانده
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید  نیز  روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای تهران گفت که با توجه به نزدیک شدن به مهلت باقی مانده برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران (۲۴ نوامبر مصادف با ۳ آذر) اما هنوز ابعاد دشواری در مذاکرات هسته‌ای با ایران باقی مانده که حل نشده‌اند. سخنان مقامات آمریکا در حالی است که ایران تاکنون امتیازات زیادی در مذاکرات به طرف غربی داده است که از جمله آنها می توان به توقف غنی سازی بالای 5 درصد و توقف تحقیق و توسعه و پیشرفت های هسته ای اشاره کرد که نگرانی کارشناسان و دانشمندان هسته ای کشور را برانگیخته است. اما در مقابل آمریکایی ها تحریم‌های بیشتر و جدیدتری علیه ملت ایران وضع کردند و حالا که به پایان مذاکرات نزدیک می شویم و زمانی است که باید به وعده خود مبنی بر لغوهمه تحریم ها(تحریم های آمریکا، تحریم های اروپا و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل) عمل کنند، صرفا از تعلیق برخی تحریم ها آنهم موقتی و دو ساله سخن می گویند و تازه زمزمه توافق بخشی را به جای توافق جامع مطرح می کنند.
 
 فضا سازی رسانه ای آمریکا
علاوه بر اظهار نظر مقامات آمریکا،  رسانه‌های این کشور نیز در آستانه مذاکرات مسقط، فضا‌سازی مسموم خود را کلید زده اند.در همین رابطه، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت:  برخی گزارش‌های درز کرده از مذاکرات نشان می‌دهد اختلافات در مذاکرات هسته‌ای از جمله در خصوص شمار سانتریفیوژها کاهش یافته است اما احتمال شکاف بین آمریکا و اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای به ویژه در موضوع کاهش تحریم‌ها وجود دارد.علاوه بر آمریکایی ها، دیگر کشورهای 1+5  نیز در خصوص چشم انداز مذاکرات هسته ای به بیان نظرات خود پرداختند. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت اطمینان دارد که همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات هسته‌ای، اراده کافی برای رسیدن به توافق هسته‌ای را دارا هستند.
 
 ۱+۵ فرصت توافق با ایران را غنیمت بداند
همچنین جمعی از مقامات سیاسی سابق اروپا در یک یادداشت در روزنامه گاردین خواستار غنیمت شمردن این فرصت برای توافق هسته‌ای با ایران شدند. خاویر سولانا، نماینده عالی اسبق سیاست و امنیت خارجی اتحادیه اروپا و  دبیر کل شورای اتحادیه اروپا و دبیر کل سابق ناتو؛ آنا پالاسیا، وزیر خارجه اسبق اسپانیا، کارل بیلدت، وزیر خارجه سابق سوئد، اما بونینو، وزیر خارجه اسبق ایتالیا، ژان ماری گوئنو، رئیس و مدیر اجرایی گروه بین المللی بحران و فرستاده ویژه مشترک اسبق اتحادیه عرب و سازمان ملل در امور سوریه و رابرت کوپر، دیپلمات اسبق انگلیس و مشاور اسبق سرویس اقدام خارجی اروپا نگارندگان این یادداشت کوتاه در این روزنامه انگلیسی بوده‌اند.  در ابتدای این یادداشت آمده است: «ما از کشورهای اتحادیه اروپا و ایران می‌خواهیم تا سر رسید مهلت 24 نوامبر به توافق جامع هسته‌ای دست پیدا کنند. به تعویق انداختن فرصت اتخاذ تصمیمات سخت نهایی که در پیش رو قرار دارد احتمال دارد فرصت‌های بیشتری را در اختیار مخالفان پیگیری مسیر دیپلماتیک و تخریب این فرایند قرار دهد.»



«با ایران به توافق خوب برسیم، «کنگره» را هم متقاعد می‌کنیم»

روزنامه اصلاح طلب  شرق اما با انتخاب تیتر خوشبینانه تری می نویسد : سایه نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه «1+5 » از دید ناظران آنقدر سنگین بود که باعث شد رییس‌جمهوری آمریکا و وزیرخارجه‌اش در یک شب، در این مورد موضعگیری کنند. «باراک اوباما» که در کنفرانسی خبری پس از اعلام رسمی پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای «کنگره»، حضور پیدا کرده بود، در مورد تاثیر نتایج انتخابات بر مذاکرات هسته‌ای جاری گفت: «اگر بتوانیم با ایران به توافق خوبی برسیم در آن صورت با کنگره وارد مذاکره می‌شویم و آنها را هم متقاعد می‌کنیم.» او درخصوص احتمال همراهی‌نکردن کنگره برای لغو تحریم‌ها و توانایی او در قبال این اقدام، گفت: «تحریم‌ها چنددسته هستند و با هم فرق دارند اما در حال حاضر تمایلی برای اظهارنظر در این زمینه ندارم.» «اوباما» چهارشنبه‌شب مذاکرات هسته‌ای را راه دشوار دیپلماتیک توصیف کرد و گفت: «آمریکا و متحدانش می‌توانند چارچوبی به ایران پیشنهاد کنند که در آن تهران بتواند نیازهای صلح‌آمیز انرژی خود را تامین کند.» به‌گزارش «ایرنا» او همچنین رسیدن یا نرسیدن به توافق هسته‌ای تا پیش از 24نوامبر (سوم آذر) را یک سوال بدون پاسخ دانست. «اوباما» مذاکرات پیش ‌رو برای دستیابی به توافق را «سازنده» اعلام کرد و گفت: «حتی کشورهایی مانند روسیه که با آنها اختلافاتی داریم، با ما هم‌عقیده هستند و با آنها همکاری می‌کنیم.» رییس‌جمهوری دموکرات آمریکا، با اشاره به روابط
پر فرازونشیب ایران و آمریکا نیز گفت: «میان دو کشور سنت بی‌اعتمادی وجود دارد.» این اظهارات در فاصله‌ای حدود 18روز مانده به پایان ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای توافق جامع هسته‌ای بین ایران و گروه «1+5» مطرح شده است.


موضوعات فرهنگی ، یکی از دغدغه های جریانهای اصولگرا در کشور است .

«مشکل بزرگ، سکولاريزم پنهان در ذهن مديران فرهنگي است»


روزنامه رسالت  مصاحبه ای با  دکترحسن بنيانيان رئيس کميسيون فرهنگي اجتماعي و پيوست نگاري
فرهنگي شوراي انقلاب فرهنگي است داشته است ، این روزنامه جمله بناییان را که می گوید: «مشکل بزرگ، سکولاريزم پنهان در ذهن مديران فرهنگي است» به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و از قول وی درباره چالش های فرهنگی کشور می نویسد :
 چالش‌هاي گسترده‌اي داريم. ببينيد ما براي بهبود فرهنگ جامعه، ظرفيت مقابله با تهاجم فرهنگي و آثار نامطلوب جهاني شدن را نداريم، يعني اين توازن چون برقرار نيست، علي‌رغم زحمت‌هايي كه در نهادهاي مردمي، دستگاه‌هاي دولتي، حكومتي و نهادهايي كه زير نظر رهبري کشيده مي شود، چون حجم و كارايي‌اش خيلي كوچك‌تر از تلاشي است كه دشمني مي کند، از آن تأثير بيشتري دارد، چون مي‌دانيد ابزار آنها تحريك نيازهاي حيواني آدم‌هاست. خيلي زود جواب مي گيرند. دستگاه‌هاي فرهنگي‌مان خودشان را بايد برسانند به عقل و فطرت و دين آدم‌ها، اين خيلي كار سخت‌تري است. اين توازن چون وجود ندارد، به طور طبيعي ما بحران‌هاي جدي را بايد انتظار بكشيم، مگر اينكه اين توازن عوض شود. اگر همه فرمايشات رهبري عملي شود يك تحولي در ساختار فرهنگي كشور اتفاق مي‌افتد و ان‌شاءالله توازن تغيير مي‌كند. البته در قبال اين وضعيتي كه ما داريم يك مزيت‌هايي هم داريم كه اينها مزيت‌هاي ناشناخته ماست. اينكه بخش مهمي از ذخاير ديني‌مان هنوز كشف نشده است، هشت سال جنگ بود و كشور را در زمان جنگ بر اساس ارزش‌هاي ديني مديريت كردن يك سرمايه بسيار بزرگي است كه ما كمتر از آن استفاده كرديم، وجود خود حضرت آقا به لحاظ درك عميق و عالمانه از فرهنگ يک فرصت است، چون ايشان در حوزه فرهنگ دانشمند هستند، به مفهوم واقعي نظريه‌پرداز هستند كه اين ويژگي رهبري ناشناخته مانده است. هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه هنر ايشان خيلي عميق صاحب نظرند. يك نسل تازه‌اي از جوانان متدين در دانشگاه ها وجود دارند، اينها انگيزه هاي خوبي دارند، نوآوري هاي خوبي دارند، طلبه‌هاي جوان خوش فكر در حوزه هاي علميه هستند. خود نظام تبليغات اسلامي يك ظرفيت بسيار بزرگي است كه ما چون به لحاظ علمي  آن را خوب نمي‌شناسيم، بلد نيستيم از آن استفاده كنيم. يعني ما از جريان تاسوعا و عاشورا خيلي بهره‌برداري كمي براي اصلاح فرهنگ جامعه‌مان مي‌كنيم، از ماه مبارك رمضان نمي‌توانيم كامل استفاده كنيم، به لحاظ آن ضعف‌ها، ‌اينها پتانسيل‌هايي است كه در كشور ما هست، به علاوه اينكه پيام انقلاب‌مان صادر شده و در دنيا موقعيت بسيار خوبي پيدا  كرده ايم. اميدواريم كه ان‌شاءالله با كمك بيداري نخبگان بتوانيم اين روند تحولات فرهنگي را با فرماندهي رهبري ايجاد کنيم.
- ان‌شاءالله.



«پاسخی به سياه‌نمايی های جديد»

این روزنامه همچنین  درباره عدم اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور نوشته است :

وزیر علوم دولت اصلاحات در واكنش به رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور، چند نكته را یادآور شده كه تامل در آن از باب روشنگری، خالی از فایده نیست. وی گفته است: 1- مردم در 22 خرداد 92 به «اصلاح و اعتدال» به جای «افراطی‌گری و تحجر» رای دادند. 2- رای عدم اعتماد به نیلی احمد‌آبادی، تقابل و باج‌خواهی از دولت است.

3- مجلس شریك هشت سال ترویج آلودگی و فساد و تخریب بنیان‌های اخلاقی- فرهنگی و زیرساخت‌‌های اقتصادی كشور در دولت‌ نهم و دهم است.

كیفرخواستی كه آقای معین علیه مجلس صادر كرده است متضمن نشر اكاذیب و اهانت به نمایندگان ملت و ایراد افترا و تشویش اذهان عمومی است. لذا مدعی‌العموم باید درباره جرایمی كه آقای معین مرتكب شده طبق قانون عمل كند. اما پاسخ دروغ‌پردازی‌ها و اهانت آقای معین را در سه بند زیر مرور می‌كنیم:

الف- اگر مردم به «اعتدال» و پرهیز از «افراطی‌گری» رای داده‌اند چرا در كارنامه برخی وزرای پیشنهادی، حضور در فتنه ننگین جنگ نرم دشمن علیه ملت در جریان انتخابات سال 88 وجود دارد؟ آیا دروغ زشت تقلب در انتخابات سال 88 كه منشأ همگرایی اصلاح‌طلبان با سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریكا، انگلیس و اسرائیل بود بر سبیل «اعتدال» بود یا بر طریق «افراطی‌گری»؟ آیا امنیت و اقتدار ملی را در برابر گرگ‌های جهانی و منطقه‌ای به خطر انداختن و آتش زدن تمثال مبارك حضرت امام(ره)، شعار نه غزه نه لبنان، چراغ سبز به آمریكا به وسیله جنبش سبز، نوعی «اعتدال» بود یا «افراطی‌گری»؟ آیا تخطئه یك انتخابات با مشاركت 85 درصدی و زیر پا له كردن آرای فقرا و محرومان و پابرهنه‌ها و وتوی آرای ملت به نفع سران فتنه، «اصلاح و اعتدال» بود یا «افراطی‌گری و تحجر»؟

اینكه دولت و ملت با مشاركت 85 درصدی در اوج مشروعیت قانونی می‌توانستند حقوق هسته‌ای خود را از زورگویان جهانی در سال 88 مطالبه كنند تردیدی نبود، اما رفقای آقای معین كه به رهبری وزیر ارشاد دولت اصلاحات برای تجهیز بوق‌های جهانی به اروپا و آمریكا رفته بودند، مرتب القا می‌كردند تحریم‌ها و تهدیدها را افزایش دهید تا دولت سقوط كند. این «اعتدال و اصلاح» بود یا «افراط و تحجر»؟!آقای معین باید پاسخ دهد وقتی ملت در قیام تاریخی 9دی به دهان كودتاچیان دروغ تقلب زدند، وقتی ملت در قیام تاریخی 9 دی در برابر اهانت‌كنندگان به شعائر الهی عاشورا ایستادند چرا دوستان وی حتی پس از قیام 9 دی شروع كردند به

نامه پراكنی علیه نظام و نام آنها برپای برخی نامه‌ها دیده می‌شود، این «اصلاح و اعتدال» بود یا «افراط و تحجر»؟روز عاشورای 88 فتنه‌گران به فرماندهی منافقین، شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند و بعد یكی از سران فتنه بیانیه داد و آنها را «مردان خداجوی» نامید و بر موضع ضدایرانی و ضداسلامی خود تاكید كرد. این «اصلاح و اعتدال» است یا «تحجر و افراطی‌گری»؟!

اگر چنین ترجمه زشتی از جنایات و خیانت‌های سران فتنه و فتنه‌گران وجود دارد، چرا در جریان تبلیغات انتخاباتی، هیچ یك از نامزدها از آن روزهای سیاه دفاع نكردند؟از سخنان آقای معین برمی‌آید كه او در اتاق فكری حضور دارد كه مواضع اعتدالی رئیس جمهور را به «افراط» و «تحجر» و از آنجا به فتنه‌گری هدایت می‌كند و متاسفانه این اتاق تاكنون در القائات خود توفیقاتی داشته و نگذاشته است دانشگاه‌ها به سمت اصلاح و اعتدال برود و فرصت‌های بزرگی را از جمهوری اسلامی سلب كرده است.

این اتاق توانسته است شتاب علمی در دانشگاه‌ها را كه دولت‌ نهم و دهم ركورد عظیمی از آن به جای گذاشته متوقف یا كُند كند.نخبگان علمی و دانشمندان ایرانی با این اتاق آشنایی دارند و آنها را مسبب اصلی ركود علمی در دولت‌های سازندگی و به اصطلاح اصلاحات می‌دانند.

ب: آقای معین به مجلس تهمت تقابل و اهانت باج‌خواهی زده كه باید پاسخگو باشد.

اگر نمایندگان مجلس [ براساس سوگندی كه یاد كرده‌‌اند، پاسدار دستاوردهای انقلاب و استقلال و اعتلای كشور باشند] به وزیری كه سابقه فتنه‌گری دارد رای ندهند با دولت تقابل كرده‌ا‌ند؟ منظور شما كدام دولت است؟ در جریان فتنه، دولت‌های آمریكا و انگلیس و اسرائیل رسما از فتنه‌گران دفاع كردند و بوق‌های خود را در اختیار آنان قرار دادند. اگر منظور شما تقابل با آن دولت‌هاست باید پرسید چرا از دشمنان قسم خورده نظام دفاع می‌كنید؟ اگر منظور شما دولت جمهوری اسلامی است كه این دولت از فتنه‌گری، بری است و نمی‌تواند ناخالصی را برتابد. مجلس بخشی از حاكمیت نظام است و در كنار دولت و دستگاه‌ قضائی وظایفی را برعهده دارد و نمی‌توان با جوسازی آن را از وظایفش دور كرد.

ج- نكته سومی كه آقای معین مطرح كرده است سیاه‌نمایی از دولت‌ نهم و دهم با فهرستی از دروغ، تهمت و افترا و تشویش اذهان عمومی است و از آن بالاتر، مجلس را با همان دروغ‌ها نواختن است.كارنامه دولت نهم و دهم در حوزه علم، تكنولوژی، اقتصاد، فرهنگ و ... روشن است. عدد و رقم و كم و كیف آن هم شفاف است. فقط چشم‌هایی كه در فتنه 88 از نگاه نتانیاهو به ایران می‌نگریستند آن را غبارآلود می‌بینند.ضعف‌ها و قوت‌های دولت نهم و دهم روشن است. هیچ كس نمی‌تواند ضعف‌های آن را بپوشاند كما اینكه مجلس به وظایف خود در زمان این دولت عمل كرد و هیچ كس هم نمی‌تواند قوت آن را در حوزه‌های گوناگون، پنهان كند.به عنوان مثال در همین حوزه فرهنگ، علم و فناوری، ركوردی كه دولت نهم و دهم بر جای گذاشت در طول تاریخ علم در قبل و بعد از انقلاب نظیر ندارد.

آقای معین چه چیزی را می‌خواهد انكار كند؟ آیا اینكه ما در همین دو دولت گذشته وارد باشگاه‌ هسته‌ای جهان شدیم و قدرت‌های بزرگ را به واكنش و سراسیمگی انداختیم دروغ است؟ آیا اینكه ما در بسیاری از رشته‌های علمی و فناوری‌های نوین جزء 10 كشور برتر جهان هستیم، دروغ است؟آیا اینكه ما در رشته‌ پزشكی یكی از قطب‌های بزرگ پزشكی در منطقه و جهان هستیم و سالانه هزاران نفر برای معالجه به ایران می‌آیند، دروغ است؟ آیا این ركوردها در دوران به اصطلاح اصلاحات به دست آمد.آیا اینها از مصادیق آلودگی و فساد است كه آقای معین دولت‌ نهم و دهم را متهم به فساد و آلودگی می‌كند؟این ادعاهای دروغین همان‌هایی نیست كه در دولت نهم و دهم به همان بهانه ملت ما مورد ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت . اصلاح‌طلبان و جنبش سبز مشوق قدرت‌های جهانی برای فشار به ملت بویژه در تحریم‌ها بودند؟ حالا آنها برای این فشار به ملت پاداشم می‌خواهند؟ آن هم پاداش وزارت؟! مجلس، قلب تپنده ملت است و نمی‌تواند چنین پاداشی را بدهد.


































اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار