در گفتگو با شبکه "راشا تودی"؛

نوام چامسکی: اختلاف آمریکا و روسیه به جنگ هسته‌ای وحشتناکی می‌انجامد/ ایران می تواند در یک چشم به هم زدن داعش را نابود کند

اندیشمند امریکایی اعلام کرد که تشدید تنش‌ها بین امریکا و روسیه ممکن است به آغاز یک جنگ هسته‌ای منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، "نوام چامسکی"، فیلسوف و اندیشمند امریکایی، بر این باور است که تشدید تنش‌ها بین امریکا و روسیه ممکن است به آغاز یک جنگ هسته‌ای منجر شود.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" در خصوص روابط تیره‌ی واشنگتن و مسکو گفت: "بدترین سناریوی ممکن یک جنگ هسته‌ای است که وحشتناک خواهد بود. هر دو کشوری که (این جنگ) را آغاز می‌کنند به واسطه عواقب آن نابود خواهند شد؛ این بدترین حالت است."

چامسکی افزود: "در گذشته نیز (وقوع جنگ هسته‌ای) چندین بار به صورت تهدید‌آمیزی به شدت نزدیک بود و ممکن است دوباره نیز چنین اتفاقی بیفتد، نه اینکه از قبل برنامه‌ریزی شده باشد اما به واسطه فعل و انفعالات اتفاقی، که تقریبا رخ داده، وقوع این امر محتمل است."

امریکا و روسیه بر سر شماری از مسائل با یکدیگر اختلاف دارند.

آمریکا "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، را به حمایت از نیروهای حامی مسکو در اوکراین متهم می‌کند؛ حال آنکه کرملین قویا چنین اتهامی را رد کرده است.

"باراک اوباما"، رئیس جمهور امریکا، بارها پوتین را به تحمیل تحریم‌های بیشتر به سبب بحران اوکراین تهدید کرده است.

چامسکی تصریح کرد تحریم‌ها علیه مسکو سبب شده است روسیه به سوی شرق و روابط نزدیکتر با چین سوق داده شود.


وی همچنین اظهار داشت بشریت به طور خطرناکی به جنگ هسته‌ای نزدیک شده است.
این نویسنده امریکایی گفت: "موارد بسیاری بوده است که مداخله انسانی با اتخاذ یک تصمیم آنی  از وقوع یک جنگ هسته‌ای جلوگیری کرده است؛ اما نمی‌توان تضمین کرد که چنین چیزی همواره ادامه خواهد داشت."

این تحلیلگر سیاسی همچنین درباره پایان بشریت هشدار داد.

چامسکی گفت: "بد نیست به یاد آوریم که تنها یک قرن پیش وقوع یک سری فعل و انفعالات این چنینی به آغاز جنگ جهانی اول انجامید. جنگ جهانی اول به قدر کافی هولناک بود اما وقوع مجدد آن به معنای پایان بشریت خواهد بود."


در گفت‌وگو با شبکه خبری راشا تودی با انتقاد از عدم همکاری آمریکا با ایران در جنگ با داعش تاکید کرد که اگر تهران در ائتلاف ضد داعش حضور داشت این گروه تروریستی را در چشم برهم زدنی نابود می‌کرد.

وی  در بخشی دیگر از سخنانش: آمریکا باید در شورای امنیت داعش را به عنوان تهدیدی برای صلح مطرح می‌کرد و درخواست می‌کرد تا به طور مستقیم به این تهدید پاسخ دهد که این اجازه هم داده می‌شد و آنگاه آمریکا در عملیات مشارکت می‌کرد و همینطور ایران هم می‌توانست در عملیات مشارکت کند.

وی ادامه داد: که ایران نیروی نظامی قدرتمندی دارد و اگر آنها وارد نبرد با داعش شوند می‌توانند داعش را در چشم برهم زدنی نابود کنند.

وی  همچنین گفت  آمریکا درحال نادیده گرفتن توانایی ایران است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار