قم؛

کربلا صحنه جداسازی حق از باطل

مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت السلام رفیعی استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر(ص) به سیدالشهدا(ع) فرمودند «حسین جان تو زینت آسمان و زمین هستی و آسمانی‌ها تو را بهتر از زمینی‌ها می‌شناسند».
رفیعی ادامه داد: قرآن نیز سبک زندگی افراد را به طور کلی به دو صورت حق و باطل بیان کرده است، البته ممکن است که زندگی یک فردی هم حق باشد و هم باطل، ولی به طور کلی زندگی‌ها از دو صورت حق و باطل جدا نیست و قرآن نیز با تأکید بر این موضوع می‌گوید «زندگی حقی و باطلی  با یک‌دیگر مساوی نیستند».
 
خداوند متعال برای جدا کردن حق و باطل از یک‌دیگر امتحان و آزمایش‌ها را قرار داده است در امتحان و آزمایش معلوم می‌شود چه فردی در پادگان اشرف است و چه کسی در جبهه حق است، کربلا نیز صحنه امتحان برای جدا کردن حق از باطل بود.
 
وی افزود: فردی همانند معاویه همیشه به دنبال باطل بود معاویه از هیچ خیانت و جنایتی به اسلام دریغ نکرد معاویه فردی بود که مالک اشتر، حجربن عدی و دیگر یاران امیرمؤمنان(ع) را به شهادت رساند.

رفیعی تأکید کرد: مؤمن همیشه به دنبال حق می باشد ، یعنی با دیدن یک صحنه گناه نمی‌لغزد، در طول تاریخ افرادی بودند که ادعای مؤمنی می‌کردند ولی شب در اردوگاه ائمه(ع) بودند ولی صبح در اردوگاه‌ دشمن بودند، مانند حسان بن ثابت در غدیر در مدح امیرمؤمنان(ع) شعر گفت ولی در سقیفه برای خلیفه نخست شعر گفت.
 
استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود متأسفانه برخی از افراد تنها در دهه محرم ارزش‌های اخلاقی را رعایت می‌کند، نباید این‌گونه بود بلکه ارزش‌ اخلاقی همیشه وجود داشته و باید رعایت شود.
انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، مراسم ، سیدالشهدا ، حق ، باطل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.