باهدف كاهش مصرف سوخت و آلودگي؛

جايگزين 400 هزارموتور سيكلت برقي با موتورسيكلت هاي بنزيني فرسوده

طرح از رده خارج كردن 400 هزار دستگاه موتور سيكلت بنزيني 125 سي‌سي فرسوده شهر تهران و جايگزيني آنها با همان تعداد موتور سيكلت برقي با توان و كاربري مشابه در شهر تهران بر اساس بند ق تبصره 2 بودجه سال 1393 اجرا می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از  پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، ناصر اسماعيل زاده؛ مدير بهينه سازي انرژي در بخش حمل و نقل با اعلام اين خبر گفت: طرح از رده خارج كردن 400 هزار موتور سيكلت بنزيني   125 سي سي فرسوده شهر تهران و جايگزيني همزمان همين تعداد با موتورسيكلت برقي با توان و كاربري مشابه، توسط شركت بهينه سازي مصرف سوخت نهايي شده و براي تصويب به شوراي اقتصاد ارسال شده است.

وي به راندمان پايين موتورسيكلت هاي فرسوده بنزيني و نارضايتي مصرف كنندگان اشاره كرد و افزود: اين طرح با هدف كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگي هاي زيست محيطي و صوتي در كلان شهر تهران و ارتقاء سطح كيفي خدمات رساني به شهروندان اجرا خواهد شد.

اسماعيل زاده خاطر نشان كرد: براساس بررسي هاي انجام شده پيش بيني مي شود؛ با اجراي كامل اين طرح و اسقاط 400 هزار موتور سيكلت فرسوده بنزيني و جايگزيني موتورهاي برقي در مدت اجراء، به ميزان 600 ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه جويي خواهد شد.

وي تأكيد كرد: با اجراء اين طرح حداقل يك ميليون تن از انتشار گازهاي گلخانه اي در شهر تهران كاسته خواهد شد.

مدير بهينه سازي انرژي در بخش حمل و نقل ارزش صرفه جويي حاصله از اسقاط 400 هزار دستگاه موتور سيكلت فرسوده بنزيني با حجم موتور 125 سي سي و جايگزيني آن با انواع موتورهاي الكتريكي با توان و كاربري مشابه را در طي دوره اجرا تا پايان بازپرداخت سال هاي 1393 تا پايان 1401 يكصد و نود و دو ميليون دلار اعلام كرد.

وي افزود: مجموع هزينه سرمايه گذاري مورد نياز براي اجراي كامل اين طرح و سقف تعهد دولت بالغ بر 192 ميليون دلار برآورد شده كه از محل منابع ناشي از صادرات فرآورده مايع صرفه جويي شده حاصل از اجراي طرح به شركت هاي سرمايه گذار پرداخت خواهد شد.

اسماعيل زاده به نحوه بازپرداخت هزينه ها به سرمايه گذاران اشاره كرد و گفت: تعهدات اين طرح متناسب با پيشرفت فيزيكي اجراي طرح با اعلام شهرداري تهران و تأييد وزارت نفت در سر رسيد ها از سوي شركت ملي نفت ايران تا سقف مقرر 192 ميليون دلار به حساب شهرداري تهران واريز و از آن محل در وجه شركت هاي سرمايه گذار مجري طرف موافقت نامه ها كه به تأييد وزارت نفت رسيده باشد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار