سی‌ان‌ان:

ژنرال‌ايرانی، مغز متفکر پيروزی‌های ارتش عراق/ سلیمانی، طراح فوق‌العاده تاکتیک‌های جنگی

سی ان ان اعلام کرد ژنرال ایرانی، مغز متفکر پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در نبرد بر ضد گروه داعش بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفته می شود ژنرال قاسم سلیمانی عامل عقب نشینی جنگجویان داعش در شهر کلیدی جُرف الصخر در هفته گذشته بوده است. 

"لیندا کینکِید" خبرنگار سی ان ان گزارش داد ارتش عراق در هفته های اخیر به دستاوردهای مهمی بر ضد نیروهای گروه دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) رسیده است. در این میان اعتبار این پیروزی ها در میدان جنگ بیش از هر کارشناس نظامی دیگری به نام قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی نوشته شده است؛ او فرمانده نیروهای نخبه و عملیات ویژه قدس (سپاه پاسداران) است. 

زمانی که نیروهای ارتش عراق، اواخر ماه گذشته داعش  را در شهر مهم جرف الصخر به عقب نشینی واداشتند، رسانه های دولتی ایران و وبگاه های خبری عراق اعلام کردند که سلیمانی، مغز متفکر پیروزی ها بوده است. همچنین گفته می شود سلیمانی به عنوان مشاور نظامی نیز فرماندهی و هدایت نیروهای شبه نظامی و ارتش عراق را در پیروزی های مهم بر ضد نیروهای داعش بر عهده داشته است که به سمت روستاها در اطراف شهر بغداد پیشروی کرده بودند. 

این گزارش ها از افزایش نفوذ ایران در طراحی و اجرای راهبردهای نظامی در عراق بر ضد داعش حکایت دارد. 

این گزارش ها جایگاه اسطوره ای سلیمانی را تحکیم می کند؛ مردی که تهران از او به عنوان طراح فوق العاده تاکتیک های جنگی یاد می کند که به جمهوری اسلامی وفادار است. به هر شکل، قاسم سلیمانی اکنون در همان جبهه آمریکا مبارزه می کند.

تحلیلگران، قاسم سلیمانی را استراتژیست عملگرایی می دانند ؛ طبق فعلاً این گونه به نظر می رسد که راهبرد قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران در عراق با آمریکا همسو شده است، اما با راهبرد آمریکا در سایر نقاط منطقه ضدیت دارد؛ اکنون آمریکا و غرب نمی دانند که باید از این شریک ناخوانده و عجیب استقبال کنند یا اینکه به انگیزه های بلند مدت او بدبین باشند.


انتهای پیام./
برچسب ها: سی ان ان ، cnn ، ارتش ، عراق ، داعش ، ژنرال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۲:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
سردارسرافرازایران ما به تو افتخار میکنیم خداوند نگهدارت باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
یالثارات الحسین.خدا قوت کیان ایرانی( زمان معاصر)
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۰:۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
اشالله خداوند ایشان را از گزند دشمنان و شیاطین حفظ کنه. به هر حال افتخاری برای این مردم است که چنین انسانی را در کشور خود دارند.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
درود بر سردار رشید اسلام
آخرین اخبار