کرمانشاه؛

امضای موافقتنامه با معاونت علمی ریاست جمهوری برای تجاری‌سازی طرح‌های دانش بنیان کرمانشاه

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه: موافقتنامه همكاری ميان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری کرمانشاه، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و استانداری کرمانشاه برای حمایت از تجاری سازی طرح های شرکت های دانش بنیان استان امضا شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛ بهروز بادکو با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان و در راستاي حمايت از تجاري‌سازي طرح هاي دانش‌بنيان و توسعه و تقويت شركت هاي دانش‌بنيان استان، بر اساس موافقتنامه امضا شده طرح های تجاری مورد تائید پارک علم وفناوری کرمانشاه می‌توانند از تسهیلات ویژه با نرخ سود تسهيلات پرداختي 4 درصد بهره مند شوند.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوري غيردولتي استان کرمانشاه نيز موظف است پس از دريافت معرفي‌نامه معاونت مبني بر دستور پرداخت به شركت هاي معرفي شده، حداكثر ظرف مدت يك هفته نسبت به تشكيل پرونده مالي و حداكثر ظرف مدت 10 روز نسبت به پرداخت تسهيلات به شركت ها اقدام کند.

 بادکو در ادامه با اشاره به این که معاونت علمی ریاست جمهوری متعهد شده 20 میلیارد ریال تخصیص ودیعه نزد صندوق پژوهش و فناوری استان را به صورت مرحله ای در اختیار صندوق قرار دهد، گفت: پرداخت در مرحله اول پس از انعقاد موافقتنامه به مبلغ 10 میلیارد ریال خواهد بود و در مرحله بعدی متناسب با روند پیشرفت طرح با تایید معاونت به صندوق پرداخت می شود.

وی بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان براساس این موافقتنامه 95 درصد این مبلغ را برای ارایه تسهیلات به طرح های معرفی شده معاونت و پنج درصد آن را برای ارزیابی و نظارت به پارک اختصاص خواهد داد.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه گفت: در این موافقتنامه استانداری کرمانشاه نیز متعهد شده مبلغ پنج میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری استان برای انجام موضوع موافقتنامه کمک کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در این موافقتنامه تخصیص مبلغ پنج میلیارد ریال بصورت کمک به صندوق پژوهش و فناوری را متعهد شده است، گفت: بررسی طرح های شرکت های متقاضی دریافت تسهیلات و معرفی طرح های برگزیده به معاونت، نظارت بر اجرا و رصد پیشرفت طرح های مصوب به منظور پرداخت مراحل بعدی تسهیلات از دیگر تعهدات پارک در این موافقتنامه است.

 اين موافقتنامه در 8 ماده تنظيم و مدت آن تا پايان سال 1396 مي‌باشد و با توافق طرفين قابل تمديد و لغو بوده و از تاريخ امضاء قابل اجرا است.


انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.