الحدث:

غنی‌سازی اورانیوم و تحریم‌ها موانع اصلی مذاکرات هسته‌ای است

شبکه تلویزیونی الحدث عربستان سعودی گزارش داد: دیپلمات های غربی که مذاکرات را دنبال می کنند اعلام کردند موضوع سطح و درجه غنی سازی اورانیوم، مدت توافقنامه آینده و نحوه لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از مسائل اختلافی در مذاکرات مسقط بین ایران و غرب است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این شبکه در گزارشی ادعا کرد: مذاکرات محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی اش و کاترین اشتون، هماهنگ کننده گروه پنج بعلاوه یک در مسقط بدون رسیدن به هیچ توافقی پایان یافت.

گزارشگر این شبکه افزود: طرف های مذاکره کننده درباره دور دیگری از مذاکرات که امروز برگزار می شود توافق کردند تا درباره توافقی که برای همه طرف ها راضی کننده باشد، به نتیجه برسند. بنا به نظر رسانه ها و مطبوعات ایرانی، دور دوم مذاکرات بین جان کری، ظریف و اشتون امروز با هدف کم کردن فاصله اختلاف ها و رسیدن به حل و فصل جامع تا زمان فرا رسیدن مهلت مشخص شده بیست و چهارم فوریه کنونی برگزار خواهد شد.

گزارشگر این شبکه افزود: یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، با اظهار خوش بینی درباره مذاکرات اعلام کرد: دو طرف توانستند به مذاکرات ادامه دهند و به آنجایی که اکنون رسیده اند برسند. ما از تلاش های صورت گرفته راضی هستیم. 

گزارشگر الحدث اضافه کرد: دیپلمات های غربی که مذاکرات را دنبال می کنند اعلام  کردند موضوع سطح و درجه غنی سازی اورانیوم، مدت توافقنامه آینده و نحوه لغو تحریم های بین المللی علیه ایران از مسائل اختلافی است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار