تغییر شغل بنگاه‌های املاک با رکود مسکن

عضو هیات رئیسه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه با افزایش سقف تسهیلات می توان بازار مسکن را از رکود خارج کرد، گفت: ۱۱۵ هزار مشاور املاک در کشور فعال هستند و برخی از بنگاه ها به دلیل رکود مسکن تغییر شغل داده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مصطفی قلی خسروی در خصوص اینکه آیا وام مسکن جوابگوی نیاز متقاضیان برای خرید مسکن است، گفت: سقف تسهیلات خرید مسکن کافی نیست و دولت باید از نظر ارایه تسهیلات اقداماتی را انجام دهد تا تحرک را وارد بازار کند.

وی با بیان اینکه باید با اقداماتی بازار مسکن را از رکود خارج کرد، اظهار داشت: باید سقف وام افزایش پیدا کند و به سازنده اختصاص یابد و سازنده هم بتواند به خریدار انتقال دهد. عضو هیات رئیسه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه اگر تسهیلات مسکن با کنترل و برنامه ریزی افزایش یابد موجب رونق اقتصادی می شود، بیان کرد: حدود ۱۰ هزار مشاور املاک در تهران و حدود ۱۱۵ هزار بنگاه مسکن در کل کشور فعالیت دارند که از زمان رکود مسکن، درآمد آنها به شدت کاهش یافته است.

خسروی با بیان اینکه برخی از بنگاه های املاک شغل خود را تغییر داده اند، گفت: باید صنعت مسکن را فعال کنیم تا سازنده رغبت به سرمایه گذاری در این بخش داشته باشد ضمن آنکه نظارت بر بازار هم انجام گیرد تا قیمت های غیرواقعی تعیین نشود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.